Gry komputerowe

Metro Exodus pierwszą grą korzystającą z NVIDIA RTX - wideo wygląda imponująco

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
72 komentarze Dyskutuj z nami

4A Games ogłosiło zawarcie porozumienia z firmą NVIDIA, dzięki któremu wykorzysta NVIDIA RTX w swojej produkcji. Pokazano nawet demo technologiczne na silniku gry.

Czekający na Metro Exodus mają bardzo duże oczekiwania, między innymi względem oprawy graficznej. Trudno jednak aby było inaczej, skoro sami twórcy systematycznie pobudzają w tej kwestii apetyty.

Już jakiś czas temu padły stwierdzenia, iż Metro Exodus rozgrzeje karty graficzne do czerwoności. Na najmocniejszych komputerach gra wyglądać ma imponująco. Okazuje się, że to właśnie Metro Exodus będzie pierwszą grą korzystającą z technologii NVIDIA RTX, którą ostatnio szerzej opisywaliśmy.

4A Games ogłosiło zawarcie porozumienia z firmą NVIDIA, na mocy którego będzie mogło zaimplementować to rozwiązanie w swojej produkcji. Wedle oficjalnego komunikatu NVIDIA RTX to nie tylko ułatwienie prac, możliwość rezygnowania z kompromisów w zakresie renderowania, ale i oczywiście lepsza oprawa wizualna.

Aby nie być gołosłownym, twórcy gry udostępnili demo technologiczne na silniku gry.


Premiera gry planowana jest na ten rok, ale dokładnej daty jeszcze nie znamy. Prócz wersji PC pojawić mają się również te na konsole PlayStation 4Xbox One.

Źródło: 4A Games

Komentarze

72
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kulalek
    Serio ? ja tutaj nic takiego MEGA nie widze ... RTX ??? mydlenie oczy jak ch.... zadnej tutaj mega poprawy czy nawet odrobine ,, relistycznosci`` w wygladzie to ja tutaj nie spostrzegam
    19
  • avatar
    malyklb
    Bez rewelacji
    9
  • avatar
    kokosnh
    tylko czemu te krzaczki się bujają w jedną i drugą, niektóre nawet rosną przez drewnianą podłogę i nadal się bujają.
    5
  • avatar
    studionti
    To ceny GTX 1080 wkrótce spadną o połowę, czekamy na nowe, mocne karty zdolne uciągnąć RTX.
    3
  • avatar
    zeniu
    Nie urywa
    3
  • avatar
    kitamo
    Mi to sie wydaje ze wszyscy tutaj spodziewali sie fotorealistycznej grafiki a prawda taka ze RTX to tylko sposób renderowania a to jak swiat w grze jest zbudowany zalezy od developera.
    3
  • avatar
    ZiemoOne
    nie ma tu raytracingu widac odrazu a wideo jest stare z premiery xb1x, wiec fake
    2
  • avatar
    rozrabiaka
    Nie warte uwagi jakoś specjalnie. Ale wiadomo są osoby pokroju audiofili, którzy zauważą różnicę i będą ochać i echać.

    Jak dla mnie rażące w grach jest: animacja trawy, która wygląda koszmarnie sztucznie, tak jak krzewów i gałęzi na wietrze.
    Denerwuje mnie też ta sterylność otoczenia. Wiatr wieje, żadnego pyłu.
    Wkurza znikanie trupów z gleby.
    Brak śladów po wyjściu z wody itp.
    2
  • avatar
    Colidace
    Do The Division nawet nie ma porownania. Widocznie Ubisoft jest ponad DXRTX. Exodus moglby fajnie wygladac jakies 4 lata temu, a nie teraz.
    2
  • avatar
    Konto usunięte
    Dobrze że za sprawą współpracy AMD-MS, RayTracing znajdzie się w DX12, czyli po za GameWorks i będzie można go kontrolować.
    RadeonRays przedstawione przez AMD na openGPU umożliwia hybrydę RayTracing oraz tradycyjnej rasteryzacji dla kontroli wydajności.
    I zdaje się że może być powtórka z Tesselacji, gdzie użytkownicy Radeonów mogę ręcznie kontrolować jakość i wydajność funkcji, a użytkownicy GTX-ów będą zdani na łaskę developerów. A skoro developerzy korzystający z GameWorks nie mogę stosować optymalizacji po za obecna generacją...
    1
  • avatar
    jeomax.co.uk
    Moze za 5 lat wpadna na to, ze wiatr porusza takze i galezie/liscie drzew, a nie tylko trawy i male krzaczki.
    1
  • avatar
    KENJI512
    I cyk sekunda 12... i cyk tekstury z konsol :D
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    No to kolejny sposób w dłoni nVidii na mordowanie wydajności wszystkich kart prócz ścisłego TOP-u najnowszej generacji.

    Skoro nVidia zabrania™ developerom korzystającym z GameWorks stosowania optymalizacji wydajności względem jakichkolwiek kart prócz aktualnej generacji GTX, to sami tym bardziej palcem nie kiwną w tym kierunku, wręcz w przeciwnym.

    Po premierze kolejnej generacji Pascal szybko pójdzie w odstawkę jako "stary", a R9 290X będzie wydajnościowo konkurować z 4-tą generacją nVidii z rzędu.
  • avatar
    Kieresz
    lament biedaków za 3...2....oh wait za pozno
  • avatar
    Konto usunięte
    @Finear
    "Nudne" (jak to ująłeś) to jest Twoje prychanie na wszystkie wypowiedzi i podawane dane które Ci nie pasują.
    Obojętnie czy podaje konkretne dane, czy wyciągam logiczne wnioski, czy nawet snuje przypuszczenia na podstawie logicznych przesłanek. Jeśli Ci nie pasują to prychasz - dziwnym trafem nie będąc w stanie stawiać żadnych argumentów.
    -1
  • avatar
    Michał 06
    nie mieli gdzie tego wepchać to wepchali do exodusa
    -1
  • avatar
    ZiemoOne
    nie ma tu raytracingu widac odrazu a wideo jest stare z premiery xb1x, wiec fake
    -2
  • avatar
    ZiemoOne
    nie ma tu raytracingu widac odrazu a wideo jest stare z premiery xb1x, wiec fake
    -2
  • avatar
    ZiemoOne
    nie ma tu raytracingu widac odrazu a wideo jest stare z premiery xb1x, wiec fake
    -2
  • avatar
    ZiemoOne
    Czemu to weszło 4x???? Wezcie to wywalcie, masakra jakaś!!! Moderatora! i opcja kasowania poprosze. Co za bubel.

    EDIT: Nie wiem na czym stoi benchmark ale to nie jest jakies sience-fiction zablokowac mozliwosc wrzucania komentarzy o tej samej tresci jeszcze od jednego uzyszkodnika. Na szczeście jest opcja edycji wiec moge sie tu rospisac i poskarżyć. Tylko wam tu bota brakuje. Szanowni benchmark'owi czytelnicy zwróćcie uwagę na czasy tych zdublowanych komentarzy jakiś lag i prosze wysłane 2x2 jednoczesnie.
    -2
  • avatar
    Konto usunięte
    Ta trawa Nv prezentuje się fajnie, ale poza tym wygląda to normalnie, tzn. jak niektóre gry AAA. RTX nie robi tu wielkiej różnicy, choć może jakbym zobaczył porównanie RTX on/off to może wtedy faktycznie dostrzegłbym jakieś zmiany na plus. Wydaje mi się, że raytracing w metro exodus to jest tylko namiastka tej technologi i działa w limitowanej formie bo jakoś inne filmiki z RTX robiły mega wrażenie, np. ten ze star wars.
    -2
  • avatar
    PS4RaceMaster
    Serio!?........ Ciekawe jaki reaktor pc pociągnie to w tak przeciętnej okazałości jak tutaj to widać ech....

    Chłopcy pctowcy 4 letnia PS4 za 700 stów przerzuca ładniejszą oprawę nie wspominając o PS4 PRO w HDR :)
    I pomyśleć że za jakieś 2 lata wyjdzie PS5 i nie będzie co zbierać he.

    https://www.youtube.com/watch?v=T-DPNzhK1zA&t

    https://www.youtube.com/watch?v=YGmw1AFsMlk&t

    https://www.youtube.com/watch?v=o1GhMobj5wY

    https://www.youtube.com/watch?v=GNSdWHxI70k

    Masakra jakaś i śmiechu co nie miara. PS5 pogrąży jeszcze bardziej pcty na psa urok :)

    No jasne komentarz pod gów.....burzę ale co mam na to poradzić ech.... Wszystko widać jak na dłoni.
    -15
  • avatar
    grzech7
    No i teraz się zacznie! (następny pretekst do wymiany karty graficznej) swoją drogą ciekaw jestem jak to zaimplementuja z starymi kartami i czy 1080 wystarczy do full hd w stałych 60fps. ( Obecnie garam w 1440)

    Powoli zaczyna mnie to wkurwiać! i nie mam tu na myśli postęp technologiczny ale sztuczne zaniżanie osiągów, postarzanie się kart graficznych. Producenci robią wszystko abyś wymieniał je co roku na nowo generację dając ci sztuczne odczucie postępu. Mam 1080 i mocnego kompa, rok temu kupiłem PS4 pro, a od paru dni mam One X i z tego wszystkiego najbardziej lubię one x. Gram mało parę godzin na tydzień w różne gatunki i z tego co mi najbardziej brakuję na pc to prawdziwe HDR i OLED monitor. Więc na następne 5 lat odpuszczę sobie te kur....... Drogie karty i przesiadam się na konsole. Życzę szybkiego upadku INVIDIA, bo to ta firma najbardziej mnie wkurza!
  • avatar
    ALEKS_D_RAVEN
    Hunt Showdown od Cryteka bedzie miał wparcie Vulkan i DX12 jak wyjdzie z EarlyAccess. To pewnik bo to też będzie kolejna wizytówka ich silnika na którym muszą zarabiać.