Gry Xbox Series X/S

Starsze gry na Xbox Series X dostaną kopa. Microsoft wprowadza funkcję FPS Boost

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
6 komentarzy Dyskutuj z nami

Dzięki funkcji FPS Boost wsteczna kompatybilność konsol Xbox Series X i Xbox Series S będzie prezentować się jeszcze lepiej. W wybranych grach liczba klatek na sekundę znacząco wzrośnie.

FPS Boost podwaja liczbę klatek na sekundę

O pojedynku PS5 vs Xbox Series X można dyskutować długo, ale w przypadku wstecznej kompatybilności zwycięzca zdaje się nie budzić wątpliwości. Microsoft zadbał tutaj o więcej, a co najlepsze wcale nie spoczywa na laurach. Właśnie ogłosił wprowadzenie funkcji FPS Boost, o której można było usłyszeć już jakiś czas temu.

O czym mowa? FPS Boost ma sprawiać, że gry będą działać zdecydowanie płynniej. I akurat tutaj takie stwierdzenia nie są używane na wyrost, bo w niektórych przypadkach gier z FPS Boost uruchomionych na Xbox Series X i Xbox Series S można mówić nawet o podwojeniu pierwotnej liczby klatek na sekundę. Dzięki współpracy z twórcami ma przynieść to same korzyści i w jakimkolwiek stopniu nie popsuć pierwotnych założeń danej gry.

W jakich grach działa FPS Boost?

W przeciwieństwie do samej wstecznej kompatybilności, funkcja FPS Boost jest ograniczona do wybranych gier - Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 oraz Watch Dogs 2. Zapewne domyślacie się jednak, że to jedynie pakiet powitalny. Z czasem lista ma się rozrastać o kolejne tytuły.

Microsoft twierdzi, że wybrał akurat takie gry nieprzypadkowo, ale też nie tylko z uwagi na ich popularność. Chciano podkreślić i pokazać kilka różnych korzyści, jakie przynosi FPS Boost w zakresie poprawy wrażeń z rozgrywki. No właśnie, czy zapowiedzi mają potwierdzenie w praktyce i faktycznie widać różnice? FPS Boost sprawdza już ekipa Digital Foundry i wygląda na to, że Microsoft nie rzuca słów na wiatr.

FPS Boost to opcja, nie konieczność

Kolejne gry obsługujące funkcję FPS Boost mają pojawić się w najbliższej przyszłości, chociaż trudno stwierdzić, co producent pod tym pojęciem rozumie. Przygotowane zostaną też nowe ikony w menu i ustawienia systemowe dedykowane omawianemu rozwiązaniu.

Jeszcze wiosną ma zostać wprowadzona sekcja „Zarządzaj grą”, gdzie przycisk „Opcje kompatybilności” umożliwi włączanie lub wyłączanie FPS Boost (a także automatycznego HDR).

FPS Boost

W jakich grach postrzegalibyście funkcję FPS Boost jako najbardziej przydatną?

Źródło: xbox, Digital Foundry

Warto zobaczyć również:

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    KENJI512
    O, czyli już nie ludzkie oko widzi 30fps, jakaś ewolucja ludzkich oczu w ciągu 20 lat?

    Koniec z Cinematic Experience?
    Jednak FPSy liczą się?
    2
  • avatar
    dzejsonista
    W końcu obiecane 120fps dla konsol xD
    1
  • avatar
    TePo1987
    Jeszcze przydałoby się bardziej bogate 4K boost.
  • avatar
    Guli911
    Zaraz się okaże ze w niektórych grach czas szybciej płynie po wzroście FPS :P