Gry komputerowe

Microsoftowi niesłusznie oberwało się za CoD: Infinite Warfare

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
13 komentarzy Dyskutuj z nami

To, że nabywcy gry Call of Duty: Infinite Warfare ze sklepu Windows nie mogą grać z tymi ze Steama było decyzją Activision, nie Microsoftu.

Oceny Call of Duty: Infintie Warfare wyraźnie pokazują, że jest to gra co najmniej niezła. Jej premiera nie obyła się jednak bez kontrowersji. Okazało się bowiem, że ci, którzy kupili swój egzemplarz w sklepie Windows, nie mogli później grać przez sieć z tymi, którzy zrobili to poprzez Steama. Za tę aferę niesłusznie jednak oberwał Microsoft.

Okazuje się, że do wspólnej rozgrywki pomiędzy nabywcami gry ze Steama i tymi ze sklepu Windows nie chciała dopuścić firma Activision. Dlaczego? Nie wiadomo, ale wygląda na to, że Microsoftowi nie można tym razem niczego zarzucić. – „Wspieramy rozgrywkę między platformami i między urządzeniami” – możemy przeczytać w oświadczeniu rzecznika firmy.

Choć właściwie jest coś, co można by zarzucić. W przypadku takich ograniczeń gra do sklepu Windows w ogóle nie powinna trafić, a jeśli już – to z wyraźnym zaznaczeniem tego problemu. Tutaj jednak Microsoft także wychodzi obronną ręką. Można bowiem ubiegać się o zwroty pieniędzy.

Źródło: VG247, Windows Central

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    miedzianek
    Dziwne, Steam mówił, że w sklepie mają być oryginalne SS/filmiki z gier, a nie rendery...A tu proszę, mały wyjątek dla Activision?
    8
  • avatar
    dmjs23
    Jak to przeważnie bywa są równi i równiejsi
    6
  • avatar
    tasioros
    Tylko że gracza nie musi interesować, kto podjął taką decyzję. Kupił grę w Windows Store i nie ma z kim grać, podczas gdy na Steamie mnóstwo ludzi. Wynik? Windows Store jest do bani, więcej tam gry nie kupi. Nadal najbardziej traci na tym Microsoft.
    6
  • avatar
    Po1nter
    Kto wgl kupuje gry w WS!? Nie dość że drożej to Steam zawsze będzie lepszą alternatywą.
    5
  • avatar
    Konto usunięte
    Przykre jak się to czyta. Durniem totalnym można nazwać osobę, która miała na to wpływ i tak zdecydowała. Rozwalania pc jako platformy do grania ciąg dalszy.
    5
  • avatar
    IgiPL
    @Redakcja - Chyba przeginacie: "...W przypadku takich ograniczeń gra do sklepu Windows w ogóle nie powinna trafić, a jeśli już – to z wyraźnym zaznaczeniem tego problemu...".

    Uważam, że powinno to również być widoczne w sklepie Steam. Jesteście zbyt stronniczy w tym fragmencie i chyba zapominacie, że im większa konkurencja tym lepiej dla klienta - niepotrzebnie ciśniecie po MS. Daję 90%, że cała sprawa wynika z platformy Steam i jej wyszukiwarek serwerów itp.
    3
  • avatar
    Dudi4Fr
    A ja myślałem ze to M$ leci sobie w kulki ponieważ CoD na WS nie był zrobiony w UWP. Ciekawe co Activision nie spasowało w multi miedzy dwoma sklepami.

    Sa jakieś różnice w CoD IW? Może tak jak z Rise of Tomb Raider, wersja na WS była dużo gorsza?
    2
  • avatar
    kombajn
    YHY a ktokolwiek w ogóle pomyślał że to wina Microsoftu? Gra się na serwerach obsługiwanych przez firmę Microsoft czy Activision? Bo jednak chyba Activision. Poza tym dlaczego niby MS miałby w jakiś ukryty sposób blokować ruch sieciowy wychodzący z PC w grze którą kupuje się w ich sklepie? To nie żadna magia tylko zwykły ruch TCP/IP i nie widzę powodu dla którego MS miało by go blokować lub przekierowywać. Szczególnie że taki ruch mocna nadwyrężył by idee Windows Store. Jak już szukać gdzieś spisku to obstawiał bym że Steam po kryjomu dogaduje się z twórcami żeby zniszczyć idee Windows Store (na wzór np Google Play z którego pochodzi 99% programów obecnych na telefonach z Androidem) zanim stanie się popularnym sposobem zakupu gier bo wtedy była by to bezpośrednia alternatywa dla Steam a kto wie może Steam okazał by się z czasem zbędny bo np w WS będą wszelkie możliwe programy a nie tylko gry.
    2