Samochody elektryczne

Nowy Nissan Leaf to tańsza alternatywa dla Modelu 3 Tesli

przeczytasz w 1 min.

Samochód oznaczony jako 2018 Nissan Leaf jest najlepszym dowodem na to, że jesteśmy coraz bliżej tanich i atrakcyjnych aut elektrycznych.

Atrakcyjne cenowo samochody elektryczne stają się faktem. Doskonałym przykładem jest zaprezentowany właśnie przez firmę Nissan model Leaf na rok 2018 za stosunkowo nieduże pieniądze i o całkiem niezłym zasięgu.

Nowy Nissan Leaf kosztuje 29 990 dol., a jedno pełne naładowanie jego akumulatorów pozwala przejechać około 240 kilometrów. To spory skok ze 170 km w obecnej wersji, ale też o ponad 100 km mniej niż w przypadku samochodu Tesla Model 3. Trzeba jednak pamiętać, że do tego ostatniego trzeba by dopłacić jeszcze 5 tysięcy „zielonych”.

Nissan Leaf tył

Pięciodrzwiowy hatchback Nissana oddaje użytkownikom do dyspozycji ProPilot, a więc system jazdy półatuonomicznej. To nic, o czym warto by się rozpisywać – ot, proste rozwiązanie, dzięki któremu jazda w korku powinna być przyjemniejsza. Koniecznie trzeba za to wspomnieć o e-Pedal. Jest to bowiem innowacja, eliminująca w większości przypadków potrzebę korzystania z więcej niż jednego pedału. Jak to działa? Zobaczcie na filmie poniżej:

W specyfikacji samochodu odnajdujemy również informacje o 147 koniach mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 360 Nm. Najważniejsze szczegóły dotyczące tego pojazdu zostały zawarte w krótkim filmie podsumowującym:

Źródło: Engadget, The Verge, Nissan

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    michal_mat
    6
    Jak ktoś wyda 30 tyś$ (jakieś 130 - 135 tyś PLN), to wyda też 35 tyś$. (pewnie z 155 tyś PLN)
    Tak na proste przeliczenie - za 16% więcej ceny masz 46% większy zasięg - chyba warto, jak kogoś to kręci.
    • avatar
      Vites
      1
      Moc silnika w nowy Leaf to max. 110 kW (150 KM) a moment obrotowy to max. 320 Nm. Na podstawowej baterii 40 kWh zasięg ma wynosić około 240 km (około 150 mil) a na baterii 60 kWh (dostępna opcja w późniejszym okresie) to ponad 360 km (ponad 220 mil). Pojawiło się też info, że w/g europejskiego cyklu jazdy NEDC zasięg wynosi 378 km.