Ciekawostki

NVIDIA uczestniczy w Super Computing Show 2009

przeczytasz w 1 min.

Pionierzy w dziedzinie HPC, pierwszy pokaz procesorów GPU następnej generacji, pokazy demo platformy RealityServer. Super Computing Show 2009 to najważniejsze wydarzenie dla naukowców oraz specjalistów branży obliczeń wysokiej wydajności.

To również impreza, która obfituje w pionierskie pokazy nowoczesnych technologii i rozwiązań wykorzystywanych w badaniach naukowych, obliczeniach finansowych, projektowaniu przemysłowym 3D czy przemyśle wydobywczym.

Wybitne osobistości w dziedzinie obliczeń wysokiej wydajności (HPC) będą przemawiać na stoisku firmy NVIDIA podczas konferencji SC09 (m.in. Jack Dongarra z Uniwersytetu  Tennessee; Satoshi Matsuoka z Instytutu Technologii w Tokyo ; Jeff Vetter z laboratorium Oak Ridge National Labs; naczelny naukowiec w firmie NVIDIA, Bill Dally), która odbywa się w Portland, USA, w dniach od 15 do 20go listopada 2009. Na stoisku pokazywane również będą nowe produkty Tesla zbudowane w oparciu o najnowszą architekturę GPU o kodowej nazwie “Fermi.”

Rozwiązania obliczeń wysokiej wydajności NVIDIA Tesla GPU będą również pokazywane w ramach wystaw m.in. na stoiskach Los Alamos i laboratorium Oak Ridge National Laboratories. Dodatkowo będzie można obejrzeć prowadzone na żywo prezentacje obliczeń 3D bazujących na cloud computing z wykorzystaniem ostatnio wprowadzonego rozwiązania – platformy NVIDIA RealityServer. Platforma pokazuje jak potężnym rozwiązaniem jest połączenie procesora graficznego i oprogramowania pozwalającego na strumieniowanie online interaktywnych, fotorealistycznych aplikacji do komputera PC, notebooka czy smartfona.

Na stoisku firmy Microsoft można będzie zaczerpnąć informacji oraz przyjrzeć się działaniu pierwszego na rynku środowiska programistycznego dla współpracujących ze sobą GPU/CPU, o kodowej nazwie Nexus,  zaprojektowanego dla twórców pracujących z Microsoft Visual Studio. Inne rozwiązanie - OpenCL Visual Profiler, autorstwa firmy NVIDIA - pokazywane będzie na stoisku Khronos Group.

Więcej informacji znaleźć można pod adresem: nvidia.com/object/sc09.html

Źródło: informacja prasowa

Komentarze

20
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    jeże w klatce ? ^^
    • avatar
      Huntcold99
      0
      Próbują odwrócić uwagę od Fermi, które chyba się będzie regularnie odwlekać..
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Chyba Fermi nie będzie w pierwszym kwartale 2010. Pewnie przełożą go na drugi a potem na trzeci aż w końcu ATI wypuści swoje HD6XXX
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS ATI FANBOYS
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            Panowie obliczenia oparte na GPU są ogromnym przełomem w świecie komputerów. Wyobraźcie sobie przyjemne granie przed ogromnym monitorem na zupełnie przeciętnym komputerze korzystającym z szybkiego połączenia z internetem gdzie serwer wykonuje wiekszą część obliczeń w waszej ulubionej grze - to dla tych którzy na komputery patrzą przez pryzmat gier. A tak zupełnie na poważnie obliczenia prowadzone za pomocą GPU daja ogromne możliwości w zastosowaniach profesjonalnych chociażby obróbki wideo, niewspominając o obliczeniach naukowych. Ważne aby Fermi było w pełni dopracowane, a nie tak jak w przypadku ATI architektura łatana jest skomplikowanymi sterownikami czego oczywiście w grach nie doświadczacie, ale Ci zorientowani wiedzą o co chodzi pozdrawiam.
            • avatar
              szawel
              0
              I gry staną się bardziej usługą niż produktem. Już sobie jej nie odsprzedasz, nie zostawisz dzieciakowi. Nie zrobisz sobie modów na grafikę, edycję mapy itp. Ogólnie nie zrobisz nic, tylko będziesz łykał to co dają z gniazdka jak kurczaczek na fermie. Do tego jeśli grasz tylko w 1 czy 2 gry, to po roku z abonamentu wyjdzie Ci niezła wielokrotność zakupu tych gier.
              Wiem, że łatwo rozwiązać problem z punktu widzenia skutku. Do tego producentom będzie to bardzo na rękę, bo jakiego crapu nie wydadzą, to i tak zapłacisz abonament i tak.
              Przyczyną jednak raczej jest cena i coraz większe "niedorobienie" i uproszczenie gier. Biorąc np. takiego COD'a gdzie cena z kosmosu daje nam 4-5h gry. Dla mnie Cloud to utopia i tyle.