• benchmark.pl
  • Mobile
  • UOKiK zabrał się za kolejnego operatora. Play będzie zwracał użytkownikom niewykorzystane środki
Mobile

UOKiK zabrał się za kolejnego operatora. Play będzie zwracał użytkownikom niewykorzystane środki

przeczytasz w 2 min.

Kończy Ci się okres ważności konta w Play na kartę? Nie chcesz wykonywać kolejnego doładowania? Już nie stracisz pozostałych na koncie środków.

Zwrot niewykorzystanych środków na koncie w Play będzie możliwy

Korzystający z ofert prepaid (na kartę), bo o nich tu mowa, dobrze znają mechanizm stosowany przez operatorów. Gdy dobiega końca okres ważności konta trzeba je ponownie doładować. W przeciwnym wypadku nie tylko traci się możliwość korzystania z najważniejszych usług, ale trzeba liczyć się też z utratą niewykorzystanych środków (tak samo np. przy chęci przejścia do innego operatora). W ostatnim czasie zaczyna się to zmieniać na korzyść użytkowników, tym razem powody do zadowolenia mogą mieć klienci Play.

To właśnie ten operator otrzymał od UOKiK nakaz zmiany powyższych praktyk. Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ już wcześniej ta sama instytucja zabrała się za T-Mobile (wydając identyczną decyzję) oraz Plusa, na którego nałożyła karę w wysokości ponad 20 mln zł. Tomasz Chróstny, prezes UOKiK-u podkreśla, iż zwalczane praktyki utrudniają zmianę operatora, co jest działaniem niedozwolonym.

Kolejna decyzja dotyczy sieci Play, która nie oddawała swoim klientom mającym telefony na kartę niewykorzystanych pieniędzy. Działamy konsekwentnie i porządkujemy rynek nakazując operatorom uczciwie rozliczać się z konsumentami przy zmianie dostawcy usług. Klienci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania. To utrudnianie zmiany operatora, co jest zakazane przez Prawo Telekomunikacyjne oraz Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej.

Jak ubiegać się o zwrot środków w Play?

Play nie zamierza podejmować walki. To oznacza, że w ciągu miesiąca od daty uprawomocnienia się decyzji UOKiK wprowadzi odpowiedni mechanizm (i wszystkich o nim poinformuje), dzięki któremu klienci otrzymają zwrot niewykorzystane środków.

Nie będzie to proces automatyczny, zainteresowani muszą wyrazić taką chęć. Na szczęście nie trzeba obawiać się skomplikowanego procesu. Wystarczy złożyć wniosek w odpowiednim terminie, czyli w ciągu 30 dni od zmiany operatora lub upływu ważności połączeń przychodzących.

Źródło: UOKiK

Warto zobaczyć również:

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Hrakiri
    12
    I zaraz zobaczymy reklamy jak to operatorzy są super i oddają nie wykorzystane pieniądze a tak naprawdę zostali do tego zmuszeni XD
    • avatar
      cattani43
      0
      Tego typu patologii w naszym kraju jest bardzo dużo i to od wielu lat trwa taki proceder. Kolejne rządy skupiają się tylko na walce o stołki, a obywatel pozostawiony został sam. Nie ma się nawet do kogo zwrócić o pomoc bo każdy najpierw zasłania się źle pojętym RODO ( nie bo nie) albo oświadcza, że to nie leży w ich kompetencjach i wysyła do sądu - tylko po co? W sądzie nie ma sprawiedliwości tylko sprawdzanie procedur, a to zwykłego obywatela stawia już na starcie na przegranej pozycji i do tego jeszcze naraża na znaczne koszty. "Zwycięzcy" tych sporów i tak sobie odbiją wszystko na innych. Pozdrawiam
      • avatar
        axelbest
        0
        Ostatnio migrowałem z Orange do Play'a. Miałem na koncie około 30zł, wydałem na jakies premium konkursy sms i tyle w temacie...
        • avatar
          Mario.1984.
          0
          W abonamencie jest podobnie nawet jak przechodzi się tylko w obrębie tego samego operatora tylko zmienia markę, to środki wpłacone mogą być nie przerzucone na nowe konto klienta, mówię to z praktycznego punktu widzenia.
          • avatar
            ECRYGIGS
            0
            Play to złodzieje. Miałem kiedyś w tablecie ( dalej tak karta siedzi zablokowana) play internet, który zmuszał do częstego doładowania aby dostać śmieszny pakiet internetu. Przez rok uzbierało się tam ze 400zł, których nie mogłem nigdzie wykorzystać nawet wykupieniu dodatkowych pakietów. Tablet służy tylko do wyjazdów i pewnego dnia zablokowali mi kartę sim bo nie używałem go z 2 miesiące. Numer stracił ważność i nie mogłem go w play odblokować bo nie i tak kasa w piz.. poszła się ...
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              z tego play zrobiła się strasznie uciążliwa kobyła, obecnie jeden z gorszych moim zdaniem operatorów, oraz jakąś aktorką będącego filarem reklamy, która się bez sensu wykłóca w reklamie z internautami z powodu jakiegoś tam szamponu. trudno o większe dno. dobrze że się za nich wreszcie biorą.

              tak nawiasem, UOKiK powinien też nakazać z mocy regulacji zakaz wprowadzania simlocków jeśli interesy operatora są zabezpieczone umową (a robią i w umowie i simlockiem), ale ..... co ważniejsze, powinni wymusić na operatorach zdejmowanie brandowanego romu na rzecz standardowego w sprzedawanych komórkach, jeśli klient sobie tego zażyczy, plus wyraźne oznaczenie na smartfonach że mają brandowany rom.
              • avatar
                Marucins
                0
                Oby jak najdalej od P4.
                Już kilak lat temu zrazili mnie do siebie, ale z roku na rok jest coraz lepiej :)
                • avatar
                  Zuza11
                  0
                  Nie do końca jest to prawdą. Play nie odda środków po utracie ważności dla połączeń wychodzących. Jestem w takiej sytuacji. Od pół roku się z nimi przepycham o zwrot, niby tylko 100 złotych. Najpierw kazano mi czekać na wygaśnięcie ważności, potem znów odmówiono, bo nawet jak numer jest nieaktywny, połączenia nieważne itd, to muszę osobiście udać się do salonu (fajnie, kiedy się pracuje poza Polską) i zlecić całkowite odłączenie numeru i wtedy wnioskować. Zleciłam odłączenie i znów poprosiłam o zwrot. I co? Pieniądze w jeden dzień wyparowały z konta i nie ma
                  co zwracać. Wysłałam kolejne, chyba 10 zgłoszenie i reklamację. Mam screeny z czatów z konsultantami, screeny ze stanu rachunku karty. Chyba tylko Uokik mi zostaje.