Karty graficzne

Ruby na R600 wygląda imponująco

przeczytasz w 0 min.

Jak donoszą obserwatorzy, na targach CeBIT można już zobaczyć działające demo Ruby (sympatyczna \'maskotka\' firmy ATi). Wygląda ono imponująco, szczególnie gdy zaczyna padać śnieg, na twarz Ruby lub futro, w które jest odziana. Jest jeszcze sprawa realistycznego przejścia tekstur na jej twarzy i animacji szkieletu.

Głównym celem twórców nie był pełny tryb HD ani 1920x1080 pikseli, a raczej podstawowy 1280x720p z HDR przy formacie FP16 i MSAA ustawionym na 4X. Wygląda na to, że AMD skorzysta z pakietu dwóch kart połączonych w CrossFire, aby przedstawić rozdzielczość full-HD. Chodzi tu o głównie o brak pamięci dla tekstur. W związku z tym, że demo wymaga 680MB, a ATI ma do dyspozycji tylko płytki wyposażone w 1GB pamięci, można łatwo obliczyć, że pozostałe 320MB nie wystarczy, aby wyświetlić obraz o rozdzielczości 1080p i rozsądnej liczbie klatek na sekundę. Nie należy jednak przypuszczać, że problem leży w samych GPU. Adresowanie pamięci wirtualnej działa właściwie zarówno w przypadku układu G80 jak i R600.

Sceny w demie mają pomiędzy dwa, a dwa i pół miliona trójkątów, w zależności od ich złożoności. Ruby składa się z około 200,000 trójkątów i wykorzystuje 128 punktów morphowych do animacji twarzy i około 200 kości do animacji skóry.
Jeśli chodzi o twarz, animacja powstała w wyniku filmowania prawdziwej Ruby - aktorki - za pomocą kamery o wysokiej rozdzielczości. Po sfilmowaniu, czyste wideo zostało przeanalizowane i przetworzone krok po kroku za pomocą bardzo skomplikowanego oprogramowania do rozpoznawania twarzy. Wszystko po to, aby wydobyć dane do animacji twarzy.
Po tej sesji sama twarz Ruby została pokryta 15 warstwami różnych tekstur, a następnie umieszczona w scenie ze śniegiem. Symulacja śniegu przetwarzana jest wyłącznie przez GPU. Śnieg może być dynamicznie topiony lub nasilany, aby przykryć wszystko białym puchem. Również efekty, dzięki którym Ruby śmiga na desce tworzone są przez GPU.

Jeśli chodzi o futro na kołnierzu Ruby, nie mamy tu do czynienia z prostym tworzeniem futra za pomocą vertexu o predefiniowanym ruchu, ale raczej symulacją z fizycznym modelem, również obliczanym przez GPU. Demo ma być dostępne na czas premiery R600/RV610/RV630.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!