Gry komputerowe

O (ciekawie rozwiązanym) poruszaniu się w SCUM słów kilka

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
9 komentarzy Dyskutuj z nami

SCUM to nowa gra twórców Serious Sama. Choć same założenia rozgrywki nie są ani trochę oryginalne, kilka nietypowych rozwiązań może sprawić, że będzie ona dawała mnóstwo frajdy. Wspomnieć trzeba przede wszystkim o realistycznym poruszaniu się.

Ludzie, którzy dali nam Serious Sama, teraz pracują nad SCUM – dynamiczną grą akcji, w której celem jest przetrwanie w otwartym świecie. 

Aby przetrwać, trzeba się sprawnie poruszać. Nasz bohater będzie mógł wspinać się, skakać z okien i przeskakiwać przeszkody, …o ile tylko nie będzie zbyt gruby lub obładowany ekwipunkiem. Twórcy zwracają bowiem uwagę na to, że pod tym względem gra będzie bardzo realistyczna.

Poza zdobywaniem doświadczenia (zarówno w posługiwaniu się bronią, jak i hakowaniu systemów), będzie trzeba zatem utrzymywać „zdrową” masę ciała i brać na siebie ciężar decyzji o tym, co zabrać ze sobą do plecaka, a co zostawić. 

Co warte podkreślenia, twórcy chcą, byśmy walczyli o przetrwanie, ale nie chcą nam tego sztucznie utrudniać. Właśnie dlatego, poruszanie się ma być tak swobodne, jak to tylko możliwe. Temu też poświęcony został najnowszy materiał wideo z wersji Pre-Alpha, który możecie obejrzeć poniżej:

SCUM zmierza wyłącznie na pecety. Oprócz biegania i utrzymywania smukłej sylwetki, będziemy też strzelać do przeciwników czy uciekać przed dzikimi zwierzętami. Co ciekawe, trening pozwoli nam też więcej (dalej) widzieć, a dzięki zmniejszeniu wagi będziemy cichsi. 

Źródło: Devolver Digital

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    krecik88
    Wszystko fajnie, a na giętkiej siatce staje jak na murze, realizm.
    4
  • avatar
    3ndriu
    Jak pokazał problem z drzwiami to myślałem że rozwiążą to w inny sposób np. jakąś animacją że omija otwierane drzwi, a nie dwustronny zawias w każdym domu. No nic, jak powiedział: chciałeś zobaczyć coś śmiesznego, zerknij na nasz budżet.
    2
  • avatar
    Anonim20
    Hi, I'm Dick.
    John Dick.
    Zabawny gość z charyzmą.
    1
  • avatar
    Kerebron
    Szybkość poruszania się i wysokość skoku zależna nie tylko od całkowitego ciężaru postaci, ale i wzrostu, była zaimplementowana już w Morrowindzie.
  • avatar
    sabaru
    Zaczynają mi się gry o zombi przejadać. Po za tym czy akcja gry zawsze musi się toczyć w takich grach kilka lat po wybuchu epidemii. Nie może np. tuż po gdzie budynki nie są jeszcze zniszczone.
  • avatar
    gieteiks
    E tam Fortnite lepszy
    -2
  • avatar
    Foxy the Pirate
    Tylko jakiś polski gimnazjalista mógł wpaść na tak durną nazwę.
    -4
  • avatar
    supervisor
    Szczerze mówiąc koncepcja jest dobra. Przyznaje że zrobienie bardziej naturalnych barier w grze jest lepsze od zbytnio uproszczonego systemu, który następnie trzeba znowu utrudnić.

    Poziom trudności w samych podstawach gier, a nie dołożony na końcu.