• benchmark.pl
  • Gry
  • W Star Wars: Battlefront to nie grafika będzie najważniejsza
Gry

W Star Wars: Battlefront to nie grafika będzie najważniejsza

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
13 komentarzy Dyskutuj z nami

Oprawa graficzna jest dla twórców istotna, ale nie przedkładają jej ponad płynność rozgrywki.

Star Wars: Battlefront

Przy premierze każdej większej gry pojawia się sporo dyskusji odnośnie oprawy graficznej. Nie inaczej będzie, a właściwie już jest, w przypadku Star Wars: Battlefront. Grafika ma być tu ważnym, ale z pewnością nie najważniejszym elementem.

Takie stanowisko zajmują sami twórcy, którzy zostali zmuszeni do wypowiedzenia się w tej kwestii przez graczy. Jak podkreślają przedstawiciele DICE oraz EA, najistotniejsza jest dla nich płynność rozgrywki oraz szczegółowość detali.

„Szybkość animacji i odzwierciedlenie detali są rzeczywiście najważniejsze. Nie chcemy poświęcać tego na rzecz jak najwyższej rozdzielczości.” - Johan Andersson  ze studia EA

Dlaczego jednak temat ten wypłynął akurat teraz? Jest to pokłosie beta testów gry oraz faktu, iż gracze korzystający z konsol PlayStation 4Xbox One musieli zadowolić się odpowiednio rozdzielczością 900p i 720p. Wprawdzie dla wielu rzeczywiście istotniejsze jest w przypadku takich produkcji 60 klatek na sekundę, ale nie brakuje też głosów, że przy niebędącym już nowością silniku Frostbite powinna pojawić się rozdzielczość Full HD. Pytanie tylko, na ile jest to wina twórców, a na ile mocy obliczeniowych samych konsol?

Premiera Star Wars Battlefront planowana jest na 19 listopada.

Źródło: starwars.ea, dualshockers

Komentarze

13
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Nie chcę nic mówić ale grafika w Battlefroncie jest naprawdę ładna. Szczególnie oświetlenie z rozpraszaniem powierzchniowym i ładne (choć niskiej rozdzielczości) tekstury.
  • avatar
    Grafika nie jest najważniejsza...
    Ale w rekomendowanych nowa 970 i7 i 8 albo 16 gb ramu :D
  • avatar
    Gra działa na i3 i gtx 750 ti oc w full hd i wysokich ustawieniach w +60 fps, podobno nawet z 4GB RAMu nie ma problemu.

    https://youtu.be/9nlMJ7Ysdzk?t=118
  • avatar
    Na Radeonie 7850 w niewiele gier da sie obecnie pograc w 1080p wiec bez zaskoczenia. Co mnie bardziej zastanawia to jak bedzie z tymi serwerami? Pawdziwe dedyki czy znowu system przydzielajacy sloty?
  • avatar
    Po części na pewno to wina twórców bo przecież w BF4(ten sam engine) miałem na PC z Athlon II X4 i GTX 750 ti OC 50+ fps na średnich, a na konsolach, które dają dużo lepsze możliwości optymalizacji, a szczególnie na PS4, które jest wyraźnie wydajniejsze tego 1080p nie ma. Ale żenująca specyfikacja samych konsol nie jest tu bez wpływu.
    -1
  • avatar
    720p hahahahaha niech moc next genów będzie z wami :D
    -4
  • avatar
    Jak to nie najnowszym silniku? Przecież to jedna z pierwszych gier na nowym Frostbite...
  • avatar
    I5-760@4GHz ,4gb ram , gtx 680 =
    80+ fps @ 1280x1024 ,z dropem do 56 fps. Mniej nie było.