Gry

Ustawienia i ich wpływ na wydajność c.d.

przeczytasz w 2 min.

Post Effects - (dodatkowe przetwarzanie efektów). Wyłączenie postprocessingu wiąże się także ze zmniejszeniem operacji na shaderach. Pozostawienie precyzji pixel shadera na HIGH i deaktywacja  post processingu nie wpłynie jednak znacznie na wydajność, jednocześnie psując nieco generowany obraz w aspekcie oświetlenia.

Post Processing DISABLED
  

Post Processing ENABLED


  Bloom OFF

Shadows (cienie) i Clouds Shadows (cienie chmur) - wyłączenie cieni obiektów także będzie mieć wymierny wpływ na ogólną wydajność. Posiadacze słabszych kart powinni raczej tę opcję wyłączyć.

DX10 Clouds Shadows OFF


DX10 Clouds Shadows ON

Distance detail - szczegółowość obiektów w zależności od oddalenia. Im dalej tym złożoność obiektów oraz jakość tekstur ulega zmniejszeniu. Różnica w wydajności pomiędzy trybami LOW a VERY HIGH na GTS-ie niewielka, ale zawsze wymiernie zaznaczona.

Physics - fizyka w grze. Liczona przez procesor centralny. Zmniejszenie opcji na LOW może nieco odciążyć CPU od tych obliczeń, szczególnie jeśli dysponujemy słabszą jednostką.

Texture Quality - jakość tekstur. Także będzie mieć znaczny wpływ na framerate, szczególnie na kartach o małej ilości jednostek TMU, oraz tych z małą ilością pamięci lokalnej.

Texture Quality LOW


Texture Quality HIGH

Anisotrophic filtering - filtrowanie anizotropowe. Zapewniające wyższą ostrość (filtrowanie) nakładanych tekstur. Optymalnym trybem dla gry jest ustawienie x4, nie powodujące ani znacznego spadku wydajności, ani jakości obrazu. Wyższe ustawienia, w szczególności x16, powodują już zaznaczony spadek, jednak jest on stosunkowo niewielki - tym większy im większe będzie obciążenie GPU innymi zadaniami.

Filtrowanie Anizotropowe x0 / Trzyliniowe


Filtrowanie Anizotropowe x16