Gry

Notebooki i skalowalność CPU

przeczytasz w 1 min.

Testowane notebooki jak najbardziej nadają się do gry w nową produkcję Codemasters, osiągają bardzo sensowne wyniki. Testowana inżynieryjna wersja G640 dobrze radzi sobie już w rozdzielczości 1680x1050 przy ustawieniach wysokich, natomiast G628 osiąga wystarczającą liczbę fps dla rozdzielczości 800x600 dla ustawień wysokich z czterokrotnym AA, a po jego wyłączeniu zagramy nawet w rozdzielczości 1680x1050. Po premierze gry i ukazaniu się nowszych sterowników, wyniki te mogą oczywiście jeszcze wzrosnąć.

Test CPU

W teście wzięły udział następujące egzemplarze procesorów

  • Intel Core i7 Extreme 965, 3.2 GHz, LGA 1366
  • Intel Core2Quad Q8200 @ 3.2 GHz, LGA 775
  • Intel Core2Quad Q8200, 2.33 GHz, LGA 775
  • Inte Core2Quad Q6600, 2.4 GHz, LGA 775
  • Intel Core2Duo E6320, 1.86 GHz, LGA 775
  • Intel Pentium 4 HT 630, 3.0 GHz, LGA 775

CPU Test został wykonany przy najniższych ustawieniach, w rozdzielczości 1280x1024, celem sprawdzenia skalowania CPU silnika EGO.

Jak wynika z testów, gra nie wspiera procesorów czterordzeniowych, maksymalna liczba rdzeni wynosi dwa. W związku z tym zalecany przez producenta procesor i7 jest całkowicie zbędny do płynnej gry, gdyż nie wykorzystamy wszystkich jego rdzeni. Jego wysoki wynik możemy tłumaczyć czterema wątkami  w wypadku użycia dwóch rdzeni, co faktycznie poprawia wydajność.