Gry

Testy w benchmarku

przeczytasz w 1 min.

Mafia II: 1920x1200, Maksymalne
AA wł., APEX PhysX wysoki

nVidia GTX 480 + nVidia GTX 470 (do fizyki) 44
nVidia GeForce GTX 480 35
nVidia GeForce GTX 470 32
nVidia GeForce GTX 460 29
nVidia GeForce GTX 465 28
nVidia GeForce GTX 285 24
ATI Radeon HD 5850 17
nVidia GeForce GTS 250 17
ATI Radeon HD 4870 16
ATI Radeon HD 5770 15
ATI Radeon HD 5750 15
ATI Radeon HD 4670 10
  średnie fps

Jak wynikać może z powyższego wykresu gra z użyciem APEX PhysX ustawionego  na najwyższy poziom może być niemożliwa na kartach Radeon. Nic bardziej mylnego. W niektórych miejscach rzecz jasna spadek wydajności jest odczuwalny i nie można o tym nie wspomnieć. Po prostu GPU kart GeForce radzi sobie z takimi obliczeniami dużo lepiej niż procesor, odpowiedzialny za fizykę w trakcie gry z wykorzystaniem kart ATi. Przez zdecydowaną większość czasu gry nie doświadczyliśmy jednak szarpania animacji, a spadek jej płynności występował sporadycznie.

Benchmark został zaprojektowany w ten sposób, aby pokazać możliwości systemu APEX PhysX. W związku z tym to, co zobaczymy, to bardziej pokaz siły niż coś, co rzeczywiście można faktycznie odczuć na każdym kroku w grze. Przynajmniej jeśli chodzi o natężenie i ilość zbliżeń. Niektórym może wydawać się to oczywiste, jednak uważamy, że benchmark powinien mieć rzeczywiste odbicie w samej grze. Mógł on bowiem wprowadzać w błąd zarówno graczy, którzy próbowali swych sił w wersji demo gry, jak i tych, którzy sugerowali się testami wydajnościowymi przeprowadzanymi właśnie z użyciem owego benchmarka, od których zaroiło się w sieci.

Nawet testowana konfiguracja z GTX 480 i użytym do fizyki GTX 470 była niedostatecznie wydajna (według benchmarka), osiągając 43,5 kl./s.