Gry

Podsumowanie tesów

Wszystkich, którzy pragną grać w maksymalnych detalach z fizyką na najwyższym poziomie ostrzegamy, że spadki płynności animacji mogą być spore. Jedynie GTX 480 radził sobie wszędzie bez problemów. Jeśli aktualnie nie jesteście w posiadaniu tej bardzo drogiej karty, to dobrym pomysłem jest wykorzystanie dodatkowej karty do obliczania fizyki. Dobrym i optymalnym rozwiązaniem jest GTX 260. Wtedy dopiero będziemy mogli być pewni, że żadna scena w grze nie będzie straszna dla naszych podzespołów.

Właściciele kart ATi powinni zwrócić uwagę na to, czy ich procesory są odpowiednio podkręcone. Nie warto bowiem włączać efektów APEX PhysX bez dobrze podkręconego procesora dwu-, a najlepiej czterordzeniowego. Osoby sympatyzujące z zielonymi mają w tej kwestii nieco ułatwione zadanie.

Trzeba wytknąć twórcom, że nie ustrzegli się błędów w kwestii optymalizacji. W zamkniętych pomieszczeniach, jak i na ulicy liczba wyświetlanych klatek czasami niespodziewanie spada do 20, bez wyraźnej przyczyny. Na taką sytuację napotkaliśmy zarówno na HD 5850, którego wspiera procesor, jak i GTX 480, który przecież sam odpowiada za APEX PhysX.

Również doświadczyliśmy, podobnie jak wielu innych grającychm utratę płynności po kilkugodzinnej grze. Animacja zaczyna strasznie szarpać i potrzebne jest ponowne uruchomienie Mafii. Ironicznie można stwierdzić, że grę można ukończyć w kilka godzin, więc nie powinno to stanowić większego problemu.

Pomijając te zgrzyty optymalizacja nie jest zła. Gra wygląda dobrze nawet na najniższych detalach, a system APEX PhysX można po prostu wyłączyć. Jest bardzo duże grono osób, które rezygnuje z efektów fizyki, gdyż najzwyczajniej w świecie nie zwraca na nie uwagi. Bardzo duży wpływ na stosunkowo niewielkie wymagania ma też fakt wykorzystania w grze bibliotek DirectX 9.0c. Taki zabieg to strzał w dziesiątkę. Wielu z nas i tak podczas dynamicznej akcji nie dostrzega po prostu różnic pomiędzy tą wersją, a wersją 10.1, czy też 11.