Gry

Platforma testowa, metodologia i tabele ustawień


Platforma testowa

  Procesor:
Intel Core i7 965 @3,7 GHz
  Płyta główna:
ASUS P7H57D-V EVO
  Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
  Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
  Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

 

Karty graficzne

  • ASUS GTX 480 (1536 MB, GDDR5)
  • ASUS GTX 470 (1280 MB, GDDR5)
  • ASUS GTX 465 (1 GB, GDDR5)
  • ASUS GTX 460 TOP Direct CU (1 GB, GDDR5)
  • Gigabyte GTX 285 (1024 MB, GDDR3)
  • Gigabyte GTS 250 (1024 MB, GDDR3)
  • MSI 8600 GT OC Edition (256 MB, DDR3)
  • HIS HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • Sapphire HD 5750 (1 GB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4870 (1024 MB, GDDR5)
  • Asus HD 4670 (512 MB, DDR3)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit ENG (Enterprise Trial)
  • DirectX 9.0c
  • NVIDIA 258.96
  • ATI Catalyst 10.8
  • Fraps 3.1.0

Procedura testowa dla wszystkich kart wyjątkowo odbiega nieco od standardu. Nie wybraliśmy bowiem miejsca, w którym efekty APEX PhysX obciążałyby karty w bardzo duży sposób. Wynika to z bardzo prostego powodu. W całej grze napotkamy niewiele miejsc, w którym fizyka dałaby się kartom naprawdę mocno we znaki. 

Czytając wyniki pamiętajcie o bardzo istotnej rzeczy. Podobnie jak w Batman: Arkham Assylum możliwe jest doświadczanie dobrodziejstw APEX PhysX na kartach ATi Radeon. Za jej obliczenia odpowiada wtedy procesor. Osiągi kart AMD są nieco niższe, ale w ogólnym rozrachunku nie wypadają źle na tle konkurencji, co mógłby sugerować wbudowany w grę benchmark. Jemu i wynikom osiąganym przez karty poświęciliśmy osobną stronę.

Na sam koniec czeka was porównanie wydajności 3 laptopów we wszystkich 3 scenach. W szranki ze sobą staną:

  procesor układ graficzny
system
Asus K72J Intel Core i3
2,27 GHz
Radeon HD 5450 1024 MB Windows 7 Home 64-bit
Acer Aspire 5551G

AMD Phenom X3 N830
2,1 GHz

Radeon HD 5650 1024 MB Windows 7 Home 64-bit
Dell Alienware M15X Intel Core i7 Extreme 920XM 3,2 GHz GeForce GTX 260M 1024 MB Windows 7 Home 64-bit

 

Tabele ustawień

  Maksymalne Średnie Minimalne
Antyaliasing włączony wyłączony wyłączony
Filtorwanie anizotorpowe x16 x8 x1
Jakość cieni wysoka średnia niska
Okluzja otoczenia włączona włączona wyłączona
Szczegółowość geometrii wysoka średnia niska
APEX PhysX wysoki średni wyłączony