Gry: wpływ RAM i OC

przeczytasz w 1 min.

Testy AMD A8-5600K wykonaliśmy w trzech ustawieniach:

  • ustawienia domyślne z RAM 1333 MHz
  • ustawienia domyślne z RAM 1866 MHz
  • OC - procesor podkręcony do 4,3 GHz i układ graficzny podkręcony do 950 MHz (RAM 1866 MHz)

DiRT: Showdown – 1920 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

A10-5800K – 1866MHz 40
33
OC A8-5600K 37
30
A8-5600K – RAM 1866MHz 33
27
A10-5800K – 1333MHz 33
27
A8-5600K – RAM 1333MHz 29
24
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
DiRT: Showdown – 1680 x 1080
[kl./s] medium, AA x0

A10-5800K – 1866MHz 45
37
OC A8-5600K 43
35
A8-5600K – RAM 1866MHz 37
31
A10-5800K – 1333MHz 37
30
A8-5600K – RAM 1333MHz 32
26
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
DiRT: Showdown – 1280 x 720
[kl./s] medium, AA x0

OC A8-5600K 65
53
A10-5800K – 1866MHz 65
47
A8-5600K – RAM 1866MHz 58
46
A10-5800K – 1333MHz 57
42
A8-5600K – RAM 1333MHz 51
39
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

A8 z pamięcią 1866 MHz działa widoczenie szybciej od topowego modelu A10, pracującego z pamięcią 1333 MHz. Później do głosu dochodzi jednak większa liczba procesorów strumieniowych w zintegrowanej grafice A10. Jedynie w rozdzielczości 1280x720 podkręcony A8 ląduje na pierwszym miejscu, lecz tylko w ilości klatek minimalnych.

 

Sleeping Dogs – 1920 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0

OC A8-5600K 29
24
A10-5800K – RAM 1866MHz 29
22
A8-5600K – RAM 1866MHz 27
19
A10-5800K – RAM 1333MHz 23
20
A8-5600K – RAM 1333MHz 22
17
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Sleeping Dogs – 1680 x 1080
[kl./s] niskie, AA x0

OC A8-5600K 33
28
A10-5800K – RAM 1866MHz 33
28
A8-5600K – RAM 1866MHz 31
24
A10-5800K – RAM 1333MHz 27
22
A8-5600K – RAM 1333MHz 25
21
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Sleeping Dogs – 1280 x 720
[kl./s] niskie, AA x0

A10-5800K – RAM 1866MHz 54
39
OC A8-5600K 54
38
A8-5600K – RAM 1866MHz 51
33
A10-5800K – RAM 1333MHz 44
33
A8-5600K – RAM 1333MHz 42
30
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Z kolei w Sleeping Dogs podkręcenie A8 pozwala na prześcignięcie A10 z pamięcią 1866 MHz, ale jedynie w rozdzielczości Full HD. W 1680x1050 wyniki są identyczne, a w 1280x720 podkręcony A8 minimalnie przegrywa.

 


Borderlands 2 – 1920 x 1080
[kl./s] niskie

A10-5800K – RAM 1866MHz 29
23
OC A8-5600K 28
22
A8-5600K – RAM 1866MHz 26
21
A10-5800K – RAM 1333MHz 23
18
A8-5600K – RAM 1333MHz 20
15
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Borderlands 2 – 1680 x 1080
[kl./s] niskie

OC A8-5600K 32
26
A10-5800K – RAM 1866MHz 32
26
A8-5600K – RAM 1866MHz 29
23
A10-5800K – RAM 1333MHz 26
20
A8-5600K – RAM 1333MHz 23
19
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

 
Borderlands 2 – 1280 x 720
[kl./s] niskie

A10-5800K – RAM 1866MHz 54
43
OC A8-5600K 53
43
A8-5600K – RAM 1866MHz 49
40
A10-5800K – RAM 1333MHz 42
34
A8-5600K – RAM 1333MHz 39
30
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

W Borderlands, w zależności od rozdzielczości, wygrywa jeden lub drugi z układów. Widać że wyniki mogą się minimalnie różnić, niemniej należy założyć, że podkręcony A8 radzi sobie w grach mniej więcej tak, jak topowy układ A10-5800K pracujący z pamięcią 1866 MHz.