Karty graficzne

Testy: Battlefield: Bad Company 2, Crysis, CMR: Dirt 2

BattleField: Bad Company 2

 

Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1024x768, Maks. Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 77
61
MSI GTS 450 512MB (850/902) 75
60
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 65
52
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 53
45
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 53
45
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 50
42
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 45
37
MSI GT 430 1GB (785/1000) 39
31
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 38
31
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 24
20
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 61
46
MSI GT 240 512MB (550/900)* 52
41
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 36
26
MSI GT 210 512MB (589/499)* 13
10
  *DX10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1280x1024, Maks. Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 65
52
MSI GTS 450 512MB (850/902) 59
48
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 54
46
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 45
38
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 45
38
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 41
33
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 38
32
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 30
25
MSI GT 430 1GB (785/1000) 30
24
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 19
16
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 50
38
MSI GT 240 512MB (550/900)* 45
35
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 29
24
MSI GT 210 512MB (589/499)* 7
4
  *DX10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 56
43
MSI GTS 450 512MB (850/902) 49
40
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 46
37
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 38
32
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 38
32
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 35
29
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 32
27
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 25
20
MSI GT 430 1GB (785/1000) 24
19
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 16
12
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 43
34
MSI GT 240 512MB (550/900)* 36
28
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 24
18
MSI GT 210 512MB (589/499)* 3
1
  *DX10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Druga część gry BattleField: Bad Company sprawiła sporo problemów trójce bohaterów artykułu. W przypadku modeli HD 6670 i 6570 odpowiedni komfort w czasie grania zauważyliśmy tylko w niższych rozdzielczościach: 1024x768 i 1280x1024. Jeśli chodzi o najwolniejszego Radeona z całej stawki, jedynym słusznym trybem pozostaje 1024x768, ale o superpłynności można zapomnieć.

Crysis

 

Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX9
1024x768, Wysokie Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 77
58
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 65
50
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 56
40
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 56
40
MSI GTS 450 512MB (850/902) 55
38
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 53
37
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 50
35
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 48
36
MSI GT 240 512MB (550/900) 39
30
MSI GT 430 1GB (785/1000) 37
26
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 36
26
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 28
21
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 22
16
MSI GT 210 512MB (589/499) 10
7
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX9
1280x1024, Wysokie Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 58
35
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 49
38
MSI GTS 450 512MB (850/902) 48
35
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 40
31
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 40
31
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 39
27
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 39
27
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 34
26
MSI GT 240 512MB (550/900) 29
23
MSI GT 430 1GB (785/1000) 26
20
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 25
20
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 15
12
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 15
12
MSI GT 210 512MB (589/499) 6
3
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX9
1680x1050, Wysokie Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 45
35
MSI GTS 450 512MB (850/902) 39
27
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 38
29
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 31
24
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 31
24
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 30
22
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 27
21
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 26
21
MSI GT 240 512MB (550/900) 22
18
MSI GT 430 1GB (785/1000) 20
16
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 20
16
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 12
9
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 10
6
MSI GT 210 512MB (589/499) 3
2
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis w niższych detalach działał bardzo dobrze, ale jedynie w najniższej z używanych przez nas rozdzielczości obrazu – 1024x768. W wyższej można próbować sił, ale w momentach walki z wrogiem ilość wyświetlanych kl./s mocno spada. Grywalność na Radeonie 6450 jest bardzo słaba, choć karta wykazuje się większą wydajnością niż GeForce GT 220 z pamięcią DDR3.

CMR: DiRT 2

 

Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w  DirectX 9.0c oraz DirectX 11.

CMR: DiRT 2 - DX11 - Chorwacja
1024x768, Maks. Detale

MSI GTS 450 512MB (850/902) 99
90
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 93
87
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 82
76
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 69
65
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 69
65
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 63
58
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 60
56
MSI GT 430 1GB (785/1000) 53
50
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 46
43
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 30
28
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 100
89
MSI GT 240 512MB (550/900)* 77
70
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 53
48
MSI GT 210 512MB (589/499)* 19
17
  *DX9
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

CMR: DiRT 2 - DX11 - Chorwacja
1280x1024, Maks. Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 73
68
MSI GTS 450 512MB (850/902) 73
68
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 62
58
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 52
46
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 52
46
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 47
43
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 38
35
MSI GT 430 1GB (785/1000) 37
35
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 34
31
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 22
19
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 80
73
MSI GT 240 512MB (550/900)* 60
55
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 41
37
MSI GT 210 512MB (589/499)* 11
9
  *DX9
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

CMR: DiRT 2 - DX11 - Chorwacja
1680x1050, Maks. Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 61
57
MSI GTS 450 512MB (850/902) 61
57
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 53
50
ASUS Radeon 6670 1GB (810/1000) 43
39
AMD Radeon 6670 1GB (800/1000) 43
39
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 39
36
Sapphire Radeon 6570 512MB (650/1000) 39
31
MSI GT 430 1GB (785/1000) 30
28
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 28
25
AMD Raden 6450 512MB (750/900) 17
15
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 69
61
MSI GT 240 512MB (550/900)* 51
41
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 35
31
MSI GT 210 512MB (589/499)* 7
5
  *DX9
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

CMR: DiRT 2 działał co najmniej dobrze na Radeonie 6570 i Radeonie 6670. Podnosząc rozdzielczość obrazu do 1680x1050 pikseli, mocniejszy HD 6670 nadal oferował wystarczającą do swobodnej gry wydajność. Model HD 6450 jest wyraźnie wolniejszy i w tym przypadku pogramy jedynie w najniższej rozdzielczości obrazu. Konkurencyjne akceleratory GeForce nie wyświetlają grafiki w DX11, a DX9, dzięki czemu zyskują na szybkości. Jedynym godnym rywalem dla nowych Radeonów jest GeForce GT 430 (na naszych wykresach w wersji O/C).