Gry

Oprawa audiowizualna - c.d.

Ostatnim elementem, na który chciałbym zwrócić uwagę są walki. To czego jesteśmy świadkami podczas nich zasługuje na wielkie brawa. W czasie takich potyczek w centrum naszej uwagi znajduje się przede wszystkim postać Altaira. Wówczas ukazuje on przed nami swoje zabójcze możliwości. Gdy opanujemy już w pełni system sterowania naszym bohaterem potrafi on zaserwować nam iście krwawy balet. Mowa tu oczywiście o niezwykle płynnie przeprowadzanych kontratakach i ciosach kończących, podczas których krew leje się strumieniami, a jej widoczne ślady zostają na broni i na ubraniach.

Oprawa dźwiękowa jest dobrze wykonana i nie mam do niej większych zastrzeżeń. To co powinno brzmieć jak szczęk oręża brzmi jak szczęk oręża. Odgłosy wydawane przez tłum są realistyczne i odpowiadają emocją panującym w tłumie w danym momencie. Ciekawie prezentują się wszelkie odgłosy, które słyszymy podczas walki - kwestie wypowiadane przez strażników, uderzenia, łamanie kości, przecinanie ciała.

Testowana przeze mnie angielska wersja językowa gry odznaczała się świetnie dobranymi głosami głównych aktorów. Na szczególne brawa, moim zdaniem zasługuje osoba podkładająca głos pod Altaira. Udało jej się stworzyć niezwykle realistyczną postać, początkowo dumną, a później w miarę rozwoju fabuły - pełną wątpliwości. Pozostałe głosy postaci brzmią równie dobrze - arabowie mówią ze specyficznym dla nich akcentem, a rozpiętość głosów krzyżowców jest dużo większa (można usłyszeć rozmowy nawet w języku germańskim). Niestety ten aspekt gry został obarczony jedną wadą - autorzy pozbawili nas możliwości włączenia napisów do wszystkich prowadzonych w grze dialogów. Ja wiem, że takie rozwiązanie zaproponowane nam przez Ubisoft ma wpłynąć na podkręcenie atmosfery gry jednak zrozumienie niektórych wypowiadanych przez postacie kwestii nawet dla osób z dobrą znajomością angielskiego nie jest łatwe.

Autorem muzyki do Assassin's Creed jest Yesper Kyd, weteran branży muzycznej i twórca ścieżek muzycznych do kilku bardzo znanych produkcji. Muzyka jest klimatyczna, ściśle wpasowująca się w akcje, a jednocześnie nie wybija się na pierwszy plan wkomponowując się doskonale w pozostałe elementy gry. Niestety ma to też swoje złe strony, gdyż podczas rozgrywki zupełnie nie zwracamy na nią uwagi.