Gry

Fizyka i otoczenie

przeczytasz w 2 min.

Tryb maksymalnej siły to przyjemna rzecz i w tym momencie przechodzimy do opisu fizyki w grze. Otóż, dzięki maksymalnej sile możemy podnieść nawet śmietnik i cisnąć nim w przeciwnika/budynek, skutek wygląda bardzo efektownie - zobaczcie sami:

fizyka w grze - każdą chatkę można zamienić w stertę śmieci

Traktować tak możemy każdy przedmiot - praktycznie wszystko w grze można podnieść - czy to kawałek zestrzelonej palmy - zresztą równie efektownie to wygląda (spadająca palma może zabić przeciwnika). Fizyka oddziałuje nie tylko na obiekty, którymi trącamy, lecz także np. na gąszcz trawy, przez który przechodzimy (jeśli poruszamy się za szybko, jej szelest może wzbudzić zainteresowanie przeciwnika). Mało tego, możemy nawet podnieść czy to Koreańczyka, czy Obcego i cisnąć nim hen, daleko.

Wyspa, którą mamy okazję przemierzać dosłownie żyje! Praktycznie cały teren pokryty jest bujną roślinnością, nie zabrakło także zwierząt - rzadko spotykanych w FPSach, na swojej drodze możemy spotkać kraby, czy żółwie, a najciekawsze jest to, że zwierzaki także możemy przestawiać ;)

Woda w Crysis może i nie dorównuje tej z Bioshock, jednak z pewnością jest jedną z najlepiej wykonanych. Gdy jesteśmy zanurzeni, podziwiać możemy ryby, całą roślinność podwodną rozświetlaną przez promienie słońca przedostające się pod powierzchnię wody. Na koniec, gdy się wynurzymy, z naszego ekranu będzie jeszcze ściekać woda, efekt ten wyszedł grafikom bardzo ładnie i naprawdę cieszy oczy - podobnie jak zamarznięty ekran podczas zimowych misji.

Piękne efekty zamarzającego ekranu

Równie dobrze udał się autorom tryb multiplayer, mimo, że dostępne są tylko dwa tryby - Power Struggle i Deathmatch, gra się w nie naprawdę przyjemnie - zwłaszcza w ten pierwszy. Jest on wzorowany na grupowym deathmatchu, jednak mamy w nim możliwość przejmowania obiektów strategicznych. Oczywiście, w każdym z trybów stale mamy dostęp do korzystania z naszego kombinezonu.

Modele postaci wykonane są perfekcyjnie, niepowtarzalnie - każda postać ma swoją osobowość, własny wygląd