Karty graficzne

Testy: Rise of the Tomb Raider

Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider
AMD Athlon X4 880K,1920x1080, Ustawienia średnie

   DirectX 12 (średnia liczba kl./s)
 DirectX 11 (średnia liczba kl./s)
GeForce GTX 960 (1126/1750)  31
 27
AMD Radeon R9 380 (970/1375)  30
 22

W przypadku GTX 960 różnica pomiędzy DirectX 11, a DirectX 12 jest minimalna aczkolwiek widoczna. Znacznie lepiej pod względem wzrostu wydajności wypada Radeon R9 380, który po przejściu na nowe API zyskał średnio 8 kl/s. Trzeba jednak przyznać, że w przypadku Athlona X4 nie możemy liczyć na rewelacyjne wyniki.

Rise of the Tomb Raider
AMD FX 6350, 1920x1080, Ustawienia średnie

   DirectX 12 (średnia liczba kl./s)
 DirectX 11 (średnia liczba kl./s)
AMD Radeon R9 380 (970/1375)  34
 27
GeForce GTX 960 (1126/1750)  33
 32

Sytuacja po przeskoczeniu na mocniejszy procesor wygląda analogicznie względem Athlona X4 880K choć wyniki ogólne są oczywiście nieco wyższe. W przypadku FX 6350 Radeon 380 zyskał po przejściu z DirectX 11 na DirectX 12 zyskał śreednio 70 kl/s, wynik GeForce'a w zasadzie się zmienił (1 kl/s różnicy).

Rise of the Tomb Raider
AMD FX 8370, 1920x1080, Ustawienia średnie

   DirectX 12 (średnia liczba kl./s)
 DirectX 11 (średnia liczba kl./s)
AMD Radeon R9 380 (970/1375)  42
 31
GeForce GTX 960 (1126/1750)  38
 36

Największą różnice podczas testów w Rise of the Tomb Raider zaobserwowaliśmy przy połączeniu procesora FX 8370 z Radeonem R380 (11 kl/s różnicy pomiędzy DX 11 i DX 12). Ponownie wynik GeForce'a w zasadzie się nie zmienił. Warto dodać w tym miejscu, że przypadku tego procesora rozgrywka była już w miarę przyjemna.