Karty graficzne

Podsumowanie - część I: DX9

Po testach GeForce 8800 jeszcze przez jakiś czas ciężko nam będzie zejść na ziemię ;) Karty oferują niesamowite osiągi, nawet jeśli przeliczymy współczynnik wydajności do ceny, wypadają rewelacyjnie. Za 7900 GTX trzeba zapłacić 1800 zł (już wkrótce zapewne o wiele mniej), natomiast jedyna karta, która może choć trochę powalczyć z 8800GTS, czyli GeForce 7950 GX2, kosztuje prawie tyle samo. Wniosek jest oczywisty.

To tyle jeśli chodzi o testy DirectX 9 i Shader Model 3.0. Na sprawdzenie kart w środowisku DX10 przyjdzie nam pewnie jeszcze trochę poczekać, a wtedy kto wie, może G80 będzie musiał już wtedy stoczyć pojedynek z ATi R600.

Poczekamy też na nowe, bardziej wymagające gry napisane w DirectX 10, a wówczas będzie też okazja, aby przyglądnąć się uważniej jakości obrazu z wygładzaniem krawędzi i filtrowaniem anizotropowym.

To samo jeśli chodzi o pełną zgodność z HDCP (High-bandwith Digital Content Protection). Na tę chwilę możemy nvidii zawierzyć na słowo honoru, ale gdy przeprowadzimy pierwsze testy, od razu podzielimy się z Wami spostrzeżeniami. W sumie nie powinno być żadnych niespodzianek. Karta powinna mieć wbudowaną pamięć EEPROM oraz klucz HDCPii.

Na dzień dzisiejszy nie widzimy żadnych przeciwwskazań, aby wyłuskać trochę z zapasów oszczędności (jeśli takowe się ma), na nowego GeForce'a 8800 - ze wskazaniem na model GTS. Tym bardziej, że długie zimowe wieczory właśnie przed nami.

GeForce 8800 GTS/GTX
całkowicie nowa architektura
zgodność z DirectX 10
niesamowite osiągi

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    assistant
    0
    Trochę stare modele, ale na końcówkę 2006 to szczyt wydajności GPU