Karty graficzne

c.d. Testy wydajności: FEAR, HL2, SS2, Company of Heroes

Wspominaliśmy kiedyś, że FEAR jest grą strasznie łakomą na ilość pamięci i szerokość szyny danych. Tu widać to doskonale. GTX osiąga o 45% lepsze wyniki niż GTS.

Niestety, FEAR nie lubi być wygładzany - podczas renderingu pojawia się masa artefaktów - zresztą nie tylko na GeForce 8800.

Dla kart graficznych z pułapu cenowego powyżej 1000 zł, Half Life 2 'Lost Coast' nie stanowi żadnego poważnego wyzwania... ale zawsze można jeszcze włączyć mocniejsze wygładzanie krawędzi, a wówczas i jakość obrazu, i wyniki robią się o wiele ciekawsze. Niech nie umknie Wam tu istotny szczegół - testy wykonane są w rozdzielczości 1920x1200. Przy włączonym FSAA x16 i pełnym HDR, obraz na ekranie wygląda powalająco. W takiej rozdzielczości nie ma nawet sensu doszukiwać się na monitorze LCD subtelnych różnic w sposobie i technice wygładzania krawędzi.

GeForce 8800: 1920x1200, FSAA x16 + wygł. przeźroczyste, filtrowanie anizotropowe x16, Full HDR
kliknij aby zobaczyć w pełnych wymiarach



Testując najwydajniejsze karty graficzne jeszcze przed ukazaniem się G80, sądziliśmy, że Serious Sam 2 zapewni nam platformę testową jeszcze na dobre kilka miesięcy. W końcu 45 fps na GeForce 7900 GTX, bez włączonego FSAA, to przecież żadna rewelacja. Po pierwszym uruchomieniu benchmarka SS2 na 8800 GTS i GTX mieliśmy już jasność :) Tych kart po prostu nie da się niczym 'zajechać'. Musimy poczekać na nowe, nadchodzące tytułu jak 'Crysis', 'Supreme Commander', czy 'Hellgate London'. No i oczywiście DirectX 10.

Ale czas na największego 'karpika' ;) miał dopiero nadejść w chwili odpalenia 'Company of Heroes'. Z 'niesamowitych' 27 fps na GeForce 7900GTX, otrzymujemy 55, czyli dwa razy więcej!, na 8800 GTS. W rozdzielczości 1920x1200 grafika płynie niczym miód w upalne lato. Vanilla :]

GeForce 8800: jakość ULTRA, 1920x1200, FSAA x16, filtrowanie anizotropowe x16,
kliknij aby zobaczyć w pełnych wymiarach