Karty graficzne

Testy: Metro 2033, Shogun 2, Stalker: Zew Prypeci

Metro 2033

Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

Radeon 6990 4GB (880/1250) 61
44
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 53
35
Radeon 7970 3GB (925/1375) 46
34
Sapphire HD 7950 3GB (800/1250) 44
32
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 43
30
Asus GTX 670 2GB DCUII TOP (1059/1502) 42
30
Palit GeForce GTX 670 2GB JS (1006/1527) 42
29
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 40
28
GeForce GTX 580 3GB (772/1002) 38
28
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

Radeon 6990 4GB (880/1250) 32
22
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 31
19
Radeon 7970 3GB (925/1375) 24
18
Sapphire HD 7950 3GB (800/1250) 23
17
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 23
15
Palit GeForce GTX 670 2GB JS (1006/1527) 23
15
Asus GTX 670 2GB DCUII TOP (1059/1502) 23
15
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 22
14
GeForce GTX 580 3GB (772/1002) 20
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Metro 2033 jest idealną grą, aby pokazać jak słabą mamy kartę graficzną. :-) Nowy GeForce objął odległe, bo przedostatnie miejsce. W naszych testach wygrał jedynie z GeForce GTX 580. Warto zwrócić uwagę na niewielkie różnice w porównaniu do układu GTX 680.

 

Shogun 2

Shogun 2

Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

Radeon 6990 4GB (880/1250) 98
61
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 78
55
Asus GTX 670 2GB DCUII TOP (1059/1502) 77
52
Palit GeForce GTX 670 2GB JS (1006/1527) 76
52
Radeon 7970 3GB (925/1375) 75
52
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 74
51
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 74
51
Sapphire HD 7950 3GB (800/1250) 61
42
GeForce GTX 580 3GB (772/1002) 51
36
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Shogun 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

Radeon 6990 4GB (880/1250) 62
45
Radeon 7970 3GB (925/1375) 48
35
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 45
32
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 45
32
Asus GTX 670 2GB DCUII TOP (1059/1502) 45
30
Palit GeForce GTX 670 2GB JS (1006/1527) 44
30
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 41
29
Sapphire HD 7950 3GB (800/1250) 37
27
GeForce GTX 580 3GB (772/1002) 29
20
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W niższej rozdzielczości GeForce GTX 670 jest tak samo wydajny, jak dwurdzeniowy GeForce GTX 590 i tylko o 1 kl./s wolniejszy od Radeona 7970. Relacje do poszczególnych akceleratorów zmieniają się po zmianie wielkości wyświetlanego obrazu. Wówczas karta traci do HD 7970 więcej kl./s. Okazuje się jednak lepszym wyborem niż HD 7950.

 

Stalker: Zew Prypeci

Stalker: Zew Prypeci

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

GeForce GTX 590 3GB (608/854) 131
115
Radeon 6990 4GB (880/1250) 105
94
Asus GTX 670 2GB DCUII TOP (1059/1502) 98
90
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 98
89
Palit GeForce GTX 670 2GB JS (1006/1527) 95
87
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 93
84
Radeon 7970 3GB (925/1375) 88
70
GeForce GTX 580 3GB (772/1002) 81
67
Sapphire HD 7950 3GB (800/1250) 74
63
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6990 4GB (880/1250) 85
78
GeForce GTX 590 3GB (608/854) 74
65
Asus GTX 670 2GB DCUII TOP (1059/1502) 64
54
Palit GeForce GTX 670 2GB JS (1006/1527) 63
54
GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 59
53
Radeon 7970 3GB (925/1375) 58
51
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 55
48
GeForce GTX 580 3GB (772/1002) 50
44
Sapphire HD 7950 3GB (800/1250) 47
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Stalker w trybie 1920x1080 działa superpłynnie na większości szybkich i drogich kartach. W przypadku GTX-a 670 mogliśmy cieszyć bardzo dużą liczbą kl./s, co przekładało się na komfort grania. W testach odbywających się w bardziej wymagającej rozdzielczości obrazu, relacje poszczególnych akceleratorów zmieniają się - GeForce GTX 670 spada o jedną pozycję, za HD 7970.