Karty graficzne

Testy: Battlefield 3, Crysis, Crysis 2

Battlefield 3

Battlefield 3

Battlefield 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

NV GeForce GTX 690 4GB (915/1500) 164
109
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 100
79
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 97
76
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 96
76
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 88
61
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 82
64
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 75
61
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 70
54
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Battlefield 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

NV GeForce GTX 690 4GB (915/1500) 100
83
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 62
52
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 55
43
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 54
41
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 52
41
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 44
34
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 43
37
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 29
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Pora na gry. Rezultaty jakie osiągnęły dwa zespolone Keplery na jednej karcie są po prostu niesamowite. Wymagający Battlefield 3 w rozdzielczości 2560x1600 i maksymalnych detalach hulał aż miło w rytm średnich 100 kl./s. Przewaga nad pozostałymi akceleratorami (często kosztującymi ponad 2000 zł) jest po prostu ogromna.

 

Crysis

Crysis

Crysis - DX10
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

NV GeForce GTX 690 4GB (915/1500) 72
48
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 63
48
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 58
50
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 57
48
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 54
29
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 52
46
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 51
44
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 49
42
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX10
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

NV GeForce GTX 690 4GB (915/1500) 60
44
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 44
27
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 41
35
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 40
35
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 35
30
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 33
29
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 32
28
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 30
25
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Już niebawem ta gra zostanie zastąpiona przez inną, a tymczasem ma szansę jeszcze pomęczyć najnowsze karty graficzne. Tym razem jedna z ostatnich nowości „zielonych” generowała bardzo płynny obraz bez względu na ustawioną rozdzielczość. Choć tym razem różnica pomiędzy układem GTX 690 a pozostałymi w trybie 1920x1080 nie rzucają na kolana. Po włączeniu większej rozdzielczości wszystko „wraca do normy” - nowa dwurdzeniówka Nvidii pokazuje pazur.

 

Crysis 2

Crysis 2

Crysis 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

NV GeForce GTX 690 4GB (915/1500) 95
59
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 72
57
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 68
38
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 66
41
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 65
49
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 60
47
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 54
41
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 54
33
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

NV GeForce GTX 690 4GB (915/1500) 68
45
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 47
37
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 45
23
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 44
24
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 40
28
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 36
26
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 35
21
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 33
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Akcelerator GeForce GTX 690 generuje taką minimalną liczbę kl./s, jak wiele kart średnią liczbę kl./s. Daje to do zrozumienia, jaką mocą obliczeniową dysponuje warta 4 tys. zł karta z dwoma układami GPU. Co więcej, mając w komputerze GTX-a 690 możemy dodatkowo włączyć wygładzanie krawędzi x4. Do tej pory nie używaliśmy tej techniki w naszych testach ze względu na zbyt duże spadki wyświetlanych klatek.