Płyty główne

Możliwości Hydry na dzień dzisiejszy

W naszym poprzednim teście systemu Hydra na płycie MSI P55A Fuzion wykorzystaliśmy sterowniki w wersji 1.6 beta. Teraz mogliśmy juz wykorzystać najnowszą wersję oficjalnych sterowników 1.6.106 dostępnych na stronie Lucid Logix.

Obecnie sterowniki Hydra 200 obsługują karty graficzne NVIDIA z serii 9xxx, 2xx i 4xx, oraz akceleratory ATI/AMD z serii 4xxx i 5xxxx. Według Lucid obsługiwane są wszystkie aktualne wersje sterowników ATI oraz NVIDIA - nie zapominajmy o tym, że w przypadku gdy chcemy wykorzystać naraz karty graficzne Radeon i GeForce, w systemie muszą być zainstalowane sterowniki obu firm.

Hydra bezproblemowo - wedle informacji producenta - obsługuje naraz karty graficzne różnych producentów, niezależnie czy są to wersje taktowane standardowo, czy też fabrycznie podkręcone. Nie ma też większego problemu z użyciem kart o różnym rozmiarze pamięci. Główne zalecenia są dwa: stosunek wydajnościowy pomiędzy dwoma zainstalowanymi kartami powinien mieścić się w zakresie od 1:1 do 1:2, a monitor powinien być podłączony do bardziej wydajnego akceleratora.


Hydra zadziała prawidłowo jedynie z grami, które są obsługiwane przez jej sterowniki. Obecnie są to 144 tytuły, które działają we wszystkich trybach Hydry (A, N I X) w  konfiguracji z dwoma kartami graficznymi. Gier, które działałyby w  konfiguracji z trzema kartami (jak na razie wyłącznie na płycie MSI Big Bang Fuzion) jest jak na lekarstwo.

Wśród obsługiwanych produkcji znajdziemy między innymi: Assassin’s Creed 2, Aliens vs. Predator, Batman: Arkham Asylum, Battlefield:  Bad Company 2, Battle Forge, BioShock II, Borderlands,  Call of Duty – Modern Warfare 2, Cryostasis, Crysis Warhead, Dead Space, Dirt II, Dragon Age: Origins, F.E.A.R. 2 Project Origin, Fallout 3, Far Cry 2,  GTA IV,  Jericho, Just Cause 2, Lost Planet (Colonies i Extreme Condition), Mass Effect 2, Metro 2033, Napoleon: Total War, NecroVision, Oblivion, Prince of Persia, Resident Evil 5,  S.T.A.L.K.E.R (wszystkie części), Starcraft 2, Wiedźmin, Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction, Tomb Raider: Underworld czy Zeno Clash. Z niektórymi produkcjami wciąż jeszcze mogą zdarzać się problemy (np. migające tekstury), ale widać, że prace nad sterownikami trwają i ilość obsługiwanych produkcji wciąż wzrasta.

Znane problemy z aktualną wersją Hydry:

  • brak obsługi trybu okienkowego - taka informacja widnieje w  dokumentacji najnowszych sterownków, ale nie jest to do końca prawda, bo benchmark Final Fantasy XIV uruchamia się wyłącznie w trybie okienkowym, a jest wspierany przez Hydrę
  • zaleca się podłączenie monitora do wydajniejszej karty graficznej
  • NVIDIA PhysX działa prawidłowo w przypadku gdy do obliczeń fizycznych wskażemy akcelerator niepodłączony do monitora

Przed zapoznaniem się z dokładnymi wynikami testów, sprawdźmy jak średnio skalowała się moc kart graficznych na przetestowanych przez nas platformach.

 

Skalowalność układu GeForce GTX 460
Średnia wyników w 4 testach

Asus (Intel) - GeForce GTX 460 100%
MSI (AMD) - GeForce GTX 460 103%
MSI (AMD) - 2 x GTX 460 Hydra N 175%
Asus (Intel) - 2 x GeForce GTX 460 SLI 183%

 

Skalowalność układu GeForce GTX 470
Średnia wyników w 4 testach

Asus (Intel) - GeForce GTX 470 100%
MSI (AMD) - GeForce GTX 470 101%
MSI (AMD) - 2 x GTX 470 Hydra N 177%
Asus (Intel) - 2 x GeForce GTX 470 SLI 182%

 

Skalowalność układu Radeon HD 5850
Średnia wyników w 4 testach

MSI (AMD) - Radeon HD 5850 99%
Asus (Intel) - Radeon HD 5850 100%
Asus (Intel) - 2 x HD 5850 CrossFireX 172%
MSI (AMD) - 2 x HD 5850 CrossFireX 173%
MSI (AMD) - 2 x HD 5850 Hydra A 174%

 

Jak widać na powyższych wykresach, tryb SLI jest wciąż szybszy od trybu Hydra N (2 x Ge Force), ale z kolei Hydra A (2 x Radeon) bardzo ładnie konkuruje z trybem CrossFireX.