Karty graficzne

BattleField: Bad Company 2, Crysis, CMR: Dirt2

przeczytasz w 10 min.

BattleField: Bad Company 2

 

Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1024x768, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 104
85
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 77
61
MSI GTS 450 512MB (850/902) 75
60
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 74
62
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 65
52
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 65
52
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 50
42
MSI GT 430 1GB (785/1000) 39
31
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 38
31
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 61
46
MSI GT 240 512MB (550/900)* 52
41
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 36
26
MSI GT 210 512MB (589/499)* 13
10
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
 *DX10

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1280x1024, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 86
70
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 65
52
MSI GTS 450 512MB (850/902) 59
48
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 58
49
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 54
46
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 54
46
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 41
33
MSI GT 430 1GB (785/1000) 30
24
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 30
25
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 50
38
MSI GT 240 512MB (550/900)* 45
35
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 29
24
MSI GT 210 512MB (589/499)* 7
4
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
 *DX10

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 70
57
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 56
43
MSI GTS 450 512MB (850/902) 49
40
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 49
41
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 46
37
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 46
36
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 35
29
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 25
20
MSI GT 430 1GB (785/1000) 24
19
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 43
34
MSI GT 240 512MB (550/900)* 36
28
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 24
18
MSI GT 210 512MB (589/499)* 3
1
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
 *DX10

 

BattleField: Bad Company 2, to jeden z „lżejszych” tytułów w naszej puli testowej. Do rozdzielczości 1024x768 i 1280x1024 wystarczy, jeśli będziemy mieli Radeona 5750 lub GeForce GTS 450. Obie karty oferować będą wystarczającą płynność animacji obrazu, a przy tym ładną grafikę.

Uruchomienie gry w 1680x1050 pikseli oznacza dość spore obciążenie karty graficznej. W zasadzie tylko GeForce GTX 460 768 MB oferował bardzo dobrą płynność obrazu. Specyfika gry wymaga, abyśmy mieli co najmniej 40 kl./s. Poniżej tego poziomu trudno walczy się z wrogiem, a w Bad Company 2 takie sytuacje zdarzają się co chwilę.
 

Crysis

 

Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX9
1024x768, Wysokie Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 77
58
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 65
50
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 65
59
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 64
45
MSI GTS 450 512MB (850/902) 55
38
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 55
39
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 53
37
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 48
36
MSI GT 240 512MB (550/900) 39
30
MSI GT 430 1GB (785/1000) 37
26
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 36
26
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 28
21
MSI GT 210 512MB (589/499) 10
7
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX9
1280x1024, Wysokie Detale

Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 58
35
ASUS GTX 460 768MB (700/920) 56
43
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 49
38
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 49
38
MSI GTS 450 512MB (850/902) 48
35
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 48
34
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 39
27
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 39
27
MSI GT 240 512MB (550/900) 29
23
MSI GT 430 1GB (785/1000) 26
20
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 25
20
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 15
12
MSI GT 210 512MB (589/499) 6
3
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX9
1680x1050, Wysokie Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 47
33
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 45
35
MSI GTS 450 512MB (850/902) 39
27
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 38
29
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 38
29
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 38
28
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) 30
22
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 27
21
MSI GT 240 512MB (550/900) 22
18
MSI GT 430 1GB (785/1000) 20
16
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 20
16
Gigabyte GT 220 1GB (720/800) 10
6
MSI GT 210 512MB (589/499) 3
2
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis po obniżeniu szczegółowości grafiki do „Wysokich” (są jeszcze „Bardzo wysokie”) przestaje być taki straszny. Pod warunkiem jednak, że nie przesadzimy z rozdzielczością obrazu. Przy 1024x768 i 1280x1024 wystarczy akcelerator GeForce 9800 GT, GeForce GTS 450 512 MB, Radeon 5670 lub Radeon 5750 512 MB. Bez większego stresu przechodzi się wtedy poszczególne etapy gry.

W 1680x1050 na wymienionych przed chwilą akceleratorach trudno już mówić o dobrej zabawie. Należy mieć co najmniej GeForce’a GTS 450, a najlepiej Radeona HD 5770 lub GeForce’a GTX 460 768 MB, aby uzyskać wystarczającą płynność grafiki.
 

CMR: Dirt2

 

Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11.

CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1024x768, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 131
123
MSI GTS 450 512MB (850/902) 99
90
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 97
88
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 93
87
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 82
76
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 82
76
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 63
58
MSI GT 430 1GB (785/1000) 53
50
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 46
43
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 100
89
MSI GT 240 512MB (550/900)* 77
70
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 53
48
MSI GT 210 512MB (589/499)* 19
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
 *DX9

 

CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1280x1024, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 100
94
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 73
68
MSI GTS 450 512MB (850/902) 73
68
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 71
67
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 62
58
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 62
58
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 47
43
MSI GT 430 1GB (785/1000) 37
35
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 34
31
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 80
73
MSI GT 240 512MB (550/900)* 60
55
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 41
37
MSI GT 210 512MB (589/499)* 11
9
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
 *DX9

 

CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1680x1050, Maks. Detale

ASUS GTX 460 768MB (700/920) 85
79
Gigabyte 5770 1GB (850/1200) 61
57
MSI GTS 450 512MB (850/902) 61
57
Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) 60
56
HIS HD 5750 512MB (700/1150) 53
50
Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) 52
49
Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) 39
36
MSI GT 430 1GB (785/1000) 30
28
Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) 28
25
Gigabyte 9800GT 1GB (600/900)* 69
61
MSI GT 240 512MB (550/900)* 51
41
Gigabyte GT 220 1GB (720/800)* 35
31
MSI GT 210 512MB (589/499)* 7
5
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s
 *DX9

 

Jedna z mniej wymagających gier w zestawieniu. Jakość grafiki była ustawiona na maksimum, lecz bez wygładzania krawędzi i filtrowania anizotropowego. Dzięki temu nawet w największej rozdzielczości obrazu można pograć na niedrogich akceleratorach, takich jak Radeon 5750 512 MB bądź GeForce GTS 450 512 MB.

Spoglądając na wysokie osiągi układów GeForce GT 240 i GeForce 9800 GT pamiętajcie, że gra pracowała w trybie DirectX 9.