Arcania: Gothic 4
Świat w grze jest bardzo kolorowy, czasami przypomina TES IV: Oblivion. Szczegółowość poszczególnych obiektów jest bardzo dobra. Roślinność, budynki i dość rozległe tereny wpływają na obciążenie komputera. Gra znakomicie nadaje się do testów procesorów i kart graficznych. Szkoda, że Gothic 4 wykorzystuje tylko możliwości DirectX 10. Gothic 4 testowaliśmy w artykule:
Arcania: Gothic 4 - DX10
1024x768, Średnie Detale
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  68  48 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  54  41 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  53  37 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  52  38 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  46  37 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  46  37 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  39  30 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  37  27 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  30  22 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  28  23 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  27  20 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  21  16 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  7  5 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Arcania: Gothic 4 - DX10
1280x1024, Średnie Detale
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  57  43 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  44  37 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  40  31 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  40  31 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  38  31 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  38  31 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  30  25 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  28  22 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  24  18 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  21  16 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  21  17 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  16  12 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  3  1 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Arcania: Gothic 4 - DX10
1680x1050, Średnie Detale
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  46  35 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  36  30 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  32  26 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  32  25 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  32  26 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  32  26 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  24  20 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  23  19 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  19  15 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  17  14 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  16  13 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  12  10 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  1  1 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Specyfika gry nie wymaga dużej liczby wyświetlanych kl./s – wystarczy ok. 25/s. Oprócz mizernej wydajności na GeForce GT 210, na którym nie da się zupełnie grać, reszta przetestowanych kart oferuje dobrą wydajność.
Schody zaczynają się od rozdzielczości 1280x1024 pikseli. Mając w komputerze GeForce GT 240, GeForce GT 430, czy nawet GeForce 9800 GT – grało nam się mało komfortowo. Zbyt często następują spadki wyświetlanych klatek. O ile w czasie przemierzania krain czy wiosek wystarczy nawet 20 kl./s, o tyle walka z wrogiem jest bardzo trudna.
Największa rozdzielczość jest zarezerwowana w zasadzie dla dwóch kart: Radeona 5770 i GeForce GTX 460 768 MB.
 
Mafia II
Ulice tętniące życiem, mnóstwo ciekawych miejsc do zwiedzenia, interesujące misje do wykonania, pościgi, a do tego ładna grafika – to daje nam Mafia II. Sama gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych. Wystarczy średniej klasy komputer, aby móc się rozkoszować wysoką wydajnością.
Mafia II - DX9
1024x768, Maks. detale, PhysX wyłączony
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  88  47 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  87  46 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  86  55 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  73  48 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  73  48 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  63  44 | 
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  55  43 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  54  37 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  51  36 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  47  31 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  45  30 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  37  25 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  12  7 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Mafia II - DX9
1280x1024, Maks. detale, PhysX wyłączony
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  87  49 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  66  45 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  62  33 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  62  32 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  56  38 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  56  38 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  46  31 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  40  26 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  37  25 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  33  19 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  32  19 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  25  16 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  6  1 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Mafia II - DX9
1680x1050, Maks. detale, PhysX wyłączony
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  72  46 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  54  33 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  51  31 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  50  31 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  46  29 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  46  29 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  40  26 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  37  24 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  29  18 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  27  16 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  25  14 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  24  18 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  3  1 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Najniższy używany przez nas tryb wielkości ekranu 1024x768 nie był dużym wyzwaniem dla testowanych kart, z wyjątkiem GT 210. Poczciwy GeForce GT 220 z pamięcią DDR3 zaoferował całkiem przyzwoitą wydajność.
Zwiększenie wielkości obrazu do 1280x1024 lub 1680x1050 wyciska ostatnie soki z tanich akceleratorów. Odpowiednią płynność animacji uzyskamy posiadając kartę pokroju GeForce GTS 450 lub Radeon 5750. Natomiast super płynny obraz bez żadnych przycięć – instalując w komputerze GeForce’a GTX 460 768 MB. 
 
Resident Evil 5
Pod względem technologicznym gra nie oferuje zaskakującej jakości grafiki, ale w zamian nie ma kolosalnych wymagań sprzętowych. Ponadto możemy w Resident Evil 5 włączyć generowanie obrazu w trybie DX10.
Resident Evil 5 - DX10
1024x768, Maks. Detale
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  183  137 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  144  103 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  130  97 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  128  96 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  124  87 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  124  87 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  96  64 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  93  67 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  77  56 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  66  49 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  66  49 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  52  37 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  17  12 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Resident Evil 5 - DX10
1280x1024, Maks. Detale
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  124  94 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  102  75 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  87  63 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  87  63 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  86  66 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  85  65 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  66  46 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  65  47 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  53  38 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  43  32 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  43  32 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  35  25 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  11  7 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Resident Evil 5 - DX10
1680x1200, Maks. Detale
| ASUS GTX 460 768MB (700/920) |  96  70 | 
| Gigabyte 5770 1GB (850/1200) |  81  61 | 
| HIS HD 5750 512MB (700/1150) |  69  51 | 
| Gigabyte HD 5750 1024MB (700/1150) |  69  51 | 
| MSI GTS 450 512MB (850/902) |  66  50 | 
| Gigabyte GTS 450 1GB (830/902) |  65  50 | 
| Gigabyte 9800GT 1GB (600/900) |  51  36 | 
| Gigabyte HD 5670 1GB (785/1000) |  51  37 | 
| MSI GT 240 512MB (550/900) |  41  29 | 
| MSI GT 430 1GB (785/1000) |  33  24 | 
| Gigabyte HD 5570 1GB (670/800) |  32  25 | 
| Gigabyte GT 220 1GB (720/800) |  27  20 | 
| MSI GT 210 512MB (589/499) |  8  3 | 
|  średnia liczba kl./s  minimalna liczba kl./s | 
Z wyjątkiem GeForce’a GT 210 w Resident Evil 5 pogramy na praktycznie każdym dostępnym akceleratorze – włącznie z rozdzielczością obrazu 1680x1050 pikseli. W największej używanej przez nas wielkości obrazu, tanie Radeony 5670 i 5750 czuły się jak przysłowiowa „ryba w wodzie”. Nieco słabiej prezentują się układy graficzne NVIDII. Dopiero mając GeForce’a GTS 450 możemy mówić o dobrym komforcie grania.
Ale to wszystko w 1680x1050, a co z niższymi trybami? Uruchomienie gry w 1280x1024 nie sprawia już takiego problemu tanim kartom graficznym. GeForce GT 240 oferuje co najmniej dobrą wydajność.
Zaskoczyły nas nieco niskie rezultaty GeForce GT 430 (który i tak był podkręcony przez MSI). Wydajność tego układu była niższa, niż na starym GeForce GT 240.



