Karty graficzne

Testy: Battlefield: Bad Company 2, Crysis, CMR: Dirt 2

przeczytasz w 4 min.

BattleField: Bad Company 2

 

Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w  zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i  wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 75
60
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 73
59
Radeon 5870 1GB (850/1200) 73
57
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 72
62
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 72
59
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 72
58
Radeon 6950 2GB (800/1250) 72
54
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 67
54
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 66
50
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 64
52
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 62
51
Radeon 6850 1GB (775/1000) 58
45
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 54
46
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (800/1250) 64
50
Radeon 5870 1GB (850/1200) 63
50
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 62
53
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 62
50
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
51
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 61
49
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 60
48
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 58
46
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 56
43
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 53
42
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 51
42
Radeon 6850 1GB (775/1000) 51
38
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 47
39
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W przypadku tej gry, najnowszy akcelerator Nvidii wykazuje się raczej przeciętną wydajnością. Jest wolniejszy od Radeona 6870, co dobrze nie świadczy o standardowej wersji kart GeForce GTX 560.

Honoru broni karta „na sterydach” – dzięki podniesieniu parametrów pracy, model Asusa wygrywa z Radeonem 6870 i osiąga porównywalne wyniki jak GeForce GTX 560 Ti.

BattleField: Bad Company 2 działał na nowej karcie bardzo płynnie w rozdzielczości 1680x1050 i wystarczająco dobrze w 1920x1200, gdzie liczba kl./s utrzymywała się na poziomie ok. 40.
 

Crysis

Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (800/1250) 37
30
Radeon 5870 1GB (850/1200) 36
29
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 35
29
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 33
27
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 32
27
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 32
27
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 31
24
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 30
25
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 29
24
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 28
24
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 24
20
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6950 2GB (800/1250) 31
25
Radeon 5870 1GB (850/1200) 29
24
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 29
24
Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 26
22
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 25
22
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 25
22
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 25
19
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 23
18
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 22
19
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 22
19
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 22
18
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Jedynym grywalnym trybem dla bohatera artykułu jest rozdzielczość 1680x1050. Choć nie ukrywamy, że oferowana wydajność przez kartę GeForce GTX 560 i tak często była zbyt niska, aby rozkoszować się generowanym obrazem bez przycięć.

Rezultaty z testów – przeciętne. Nawet karta o podkręconych zegarach nie stanowiła godnej konkurencji dla Radeona 6870.
 

CMR: Dirt2

Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w  DirectX 9.0c oraz DirectX 11.

CMR: Dirt2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 86
73
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 84
73
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 82
73
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 82
72
Radeon 6950 2GB (800/1250) 80
72
Radeon 5870 1GB (850/1200) 79
70
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 79
69
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 77
67
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 74
66
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 73
66
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 73
64
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 65
57
Radeon 6850 1GB (775/1000) 63
57
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

CMR: Dirt2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Zotac GTX 560 1GB AMP! (950/1100) 73
61
Radeon 6950 2GB (800/1250) 71
63
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 71
62
ASUS GTX 560 1GB TOP (925/1050) 71
60
Radeon 5870 1GB (850/1200) 70
62
Gigabyte GTX 560 1GB SO (900/1000) 70
60
Sapphire 6870 1GB Vapor-X (900/1050) 69
62
MSI GTX 560 1GB TwinFrozrII (870/1020) 65
57
Leadtek GTX 560 1GB OC (850/1000) 64
56
GeForce GTX 560 1GB (810/1000) 63
55
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
53
Radeon 6850 1GB (775/1000) 56
49
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 55
48
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Uruchamiamy grę, wszystkie opcję przestawiamy na maksymalne pozycje. Do tego wygładzanie krawędzi w trybie x8. Dirt 2 w takich ustawieniach na GeForce GTX 560 działał znakomicie. Nie było mowy o nagłych lub dużych spadkach wyświetlanych kl./s. Układ GTX 560 oferował wydajność na poziomie swoich cenowych konkurentów.

Podkręcone akceleratory GeForce GTX 560 osiągają lepsze wyniki, liderem jest Zotac, który ma najwyższą częstotliwość taktowania.