Gry

Ustawienia graficzne

przeczytasz w 2 min.

Dragon Rising oferuje wiele opcji graficznych, które mają odpowiedni wpływ na wydajność, natomiast jakość wyświetlanego obrazu nie za bardzo się różni. Jest to o tyle zadziwiające, że grę testowałem na dwóch maszynach i na obu wystąpiła taka sama zależność.

Rozdzielczość: (zależne od sprzętu) - parametr określający liczbę pikseli obrazu wyświetlanych na ekranie w bieżącym trybie pracy monitora komputerowego, telewizora a także każdego innego wyświetlacza, którego obraz budowany jest z pikseli. Rozdzielczość wyraża się w postaci liczby pikseli w poziomie i w pionie.

Częstotliwość odświeżania: (zależne od sprzętu) - decyduje o tym, ile razy obraz wyświetlany jest na ekranie w ciągu sekundy. Wartość powinna być możliwie najwyższa dla zdrowia naszych oczu.

Antyaliasing: (Wyłączone, 2xMSAA, 4xMSAA,  8xMSAA) - wygładzanie krawędzi obiektów. Dzięki temu wydają się one ostrzejsze, nie widać na nich „ząbków”.

Tryb ekranu: (Pełny ekran, okienkowy) – możliwość gry w windowsowym oknie. Dzięki temu podczas walki możemy rozmawiać np. poprzez komunikator;)

Synchronizacja pionowa: (Włączone, Wyłączone) - synchronizacja klatek pochodzących z karty graficznej z szybkością odświeżania monitora (w Hz). Wyłączone do testów.

Gamma: (1-10) – pozwala ustawić jasność wyświetlanego obrazu.

Szczegóły: (Niskie, Średnie, Wysokie) – globalne ustawienia jakości grafiki.

Jakość tekstur: (Niskie, Wysokie) – jakość wyświetlanych tekstur. W niskim trybie wyświetlania na tekstury nie oddziałuje światło, bez znaczenia, czy są oświetlane, czy nie, zawsze są tak samo jasne. Przy niskich ustawieniach również ich rozdzielczość jest niższa, jednak różnica ta nie rzuca się nadto w oczy.

 

Rozmiary cieni: (512, 1024, 2048) – innymi słowy, rozdzielczość cieni. Odpowiednio przy najniższej wartości cienie będą bardziej rozmyte, a przy wyższej – ostrzejsze. Oczywiście do ustawienia wartości 2048 wymagane jest posiadanie większej ilości pamięci Video Ram.

Jakość cieni: (Niskie, Średnie, Wysokie) – inaczej ilość wyświetlanych cieni. Przy najwyższej wartości wszystkie obiekty są cieniowane, każdy element w grze rzuca cień. Ustawienia wysokie oferują miękkie cienie, natomiast niskie – nie.

 

Odległość rysowania obiektów: (Niskie, Średnie, Wysokie) – pozwala określić, z jakiej odległości widoczne będą obiekty takie, jak budynki, przeciwnicy, czy drzewa. Na screenie widać, że przy wartości najniższej i średniej brak jest kilku drzew znajdujących