Gry

CPU, RAM , Vintage


Procesor

Test był przeprowadzany na podobnych zasadach jak testy graficzne. Polegał na pokonaniu określonego dystansu połączonego z eliminacją wrogów. Ustawienia minimalne (zgodne z tabelą ustawień), rozdzielczość 1280x1024. Karta użyta do testu to HD 5850.

SNIPER - Ghost Warrior: 1280x1024, Minimalne

Intel Core i7 965 4 rdzenie @3,7 GHz 207
Intel Core i7 965 2 rdzenie @3,7 GHz 190
Intel Core i7 965 4 rdzenie @3 GHz 187
Intel Core i7 965 3 rdzenie @3,7 GHz 184
Intel Core i7 965 1 rdzeń @3,7 GHz 180
Intel Core i7 965 1 rdzeń @3 GHz 160
Intel Core i7 965 3 rdzenie @3 GHz 155
Intel Core i7 965 2 rdzenie @3 GHz 155

 

Różnice są stosunkowo niewielkie. Przy ustawieniach maksymalnych różnice były oczywiście jeszcze mniejsze. Świadczy to o dobrej optymalizacji silnika gry. Płynnością rozgrywki rozkoszować się będą mogli nawet posiadacze starszych jedno- i dwurdzeniowych procesorów.

Pamięć RAM

Testy RAM przeprowadziłem zarówno przy ustawieniach maksymalnych, jak i minimalnych, odpowiednio w rozdzielczościach 1920x1200 oraz 1280x1024. Procedura jak w teście procesora. Kartą użytą do testu był HD 5850.

SNIPER - Ghost Warrior: 1920x1200, Wysokie

4 GB @1600 MHz 89
4 GB @1333 MHz 89
2 GB @1600 MHz 79
2 GB @1333 MHz 79

 

Dodatkowe 2 GB RAM zrobią dużą różnicę - 10 dodatkowych kl./s znacznie poprawi komfort rozgrywki. Dla sporej grupy profesjonalnych graczy w FPS-ach dopiero wartości oscylujące w granicach 80-100 są w stu procentach komfortowe.

SNIPER - Ghost Warrior: 1280x1024, Minimalne

4 GB @1600 MHz 206
4 GB @1333 MHz 206
2 GB @1600 MHz 169
2 GB @1333 MHz 169

 

Przy ustawieniach minimalnych różnica nie jest może odczuwalna, ale widać ją na wykresach. Po raz kolejny potwierdzamy więc, że 4 GB pamięci RAM przydadzą się przy grze w Snipera.

Dowodzimy także po raz kolejny, że taktowanie pamięci nie ma żadnego wpływu na płynność animacji w grze.

Test Vintage

SNIPER - Ghost Warrior: 1024x768, Minimalne

8400 GS @640x480 17
12
8400 GS @800x600 14
10
8400 GS @1024x768 11
7
8400 GS @1280x1024 8
5

 

Minimalną rozdzielczościa, jaką możemy wybrać wewnątrz gry, jest 1024x768. GeForce 8400 GS niestety nie radził sobie nawet przy takich ustawieniach, więc za pomocą drobnej sztuczki chciałem sprawdzić czy pogramy chociaż w stylu retro. Ustawiłem rozdzielczość na 640x480, przeżywając przy tym spory zawód. Średnia liczba klatek na sekundę wyniosła 17. Jak się zapewne domyślacie, na ekranie zamiast wartkiej akcji wyświetlany był pokaz slajdów. GeForce 8400 GS okazał się za słaby.