Gry

Platforma testowa i tabela ustawień

przeczytasz w 1 min.

Jak już zdążyliśmy dowieść tego wcześniej, w Splinter Cell: Conviction możliwości zmiany ustawień są stosunkowo ubogie. W grze nie zostały zaimplementowane żadne technologie, które byłyby eksluzywnymi dla kart danego producenta. Standardową więc i jedyną różnicą jest możliwość ustawienia rozmywania krawędzi (AA) na wartość x16 CSAA na kartach NVIDII, przy maksymalnym x8 MSAA na urządzeniach ATi.

Jako lokacją testową wybrałem fragment epizodu Laboratoria White Box. Uznałem, że akcja mająca miejsce na ekranie w dużym stopniu obciąży karty i będzie dobrym wyznacznikiem wydajności, na jaką możemy liczyć na poszczególnych grafikach. Gęsto padające strzały, wybuchy i dynamika tego, co dzieje się na ekranie, będzie raczej rzadkością ze względu na charakter samej gry.

Słowa nie oddają wszystkiego, więc prezentuję filmik, który przedstawia niezmienny schemat podejmowanych przeze mnie działań.

Testy zostały wykonane z wykorzystaniem DX10 z wyłączoną synchronizacją pionową.
 

Tabele ustawień

 WysokieŚrednieNiskie
Gładkość cieniWysokaŚredniaNiska
Szczegółowość otoczeniaWysokaŚredniaNiska
Filtrowanie Anizotropowex16x4x0
Rozmywanie krawędzi (AA)x8x0x0
Renderowanie HDtaktaknie
Dynamiczna okluzja otoczeniataknienie
Rzeczywiste odbiciataktaknie

  

Platforma testowa

 Procesor:
Intel Core i7 965 @3,7 GHz
 Płyta główna:
MSI X58 Platinum
 Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
 Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
 Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

 

Karty graficzne

  • Gigabyte GTX 285 (1024 MB, GDDR3)
  • Twintech GTX 260 (896 MB, DDR3)
  • Gigabyte GTS 250 (1024 MB, GDDR3)
  • Gigabyte 9600 GT Zalman (512 MB, DDR3)
  • HIS HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4870 (1024 MB, GDDR5)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit ENG (Enterprise Trial)
  • DirectX 10
  • NVIDIA 197.45
  • ATI Catalyst 10.4
  • Fraps 3.1.0