Karty graficzne

Testy: Gry

przeczytasz w 4 min.

Street Fighter IV

Street Fighter IV, 1920 x 1200, ustawienia Maks.
AAx8

2 x GTX 580 327
2 x HD 5970 305
HD 5970 237
GTX 580 229
GTX 480 197

Pierwszy realny test przynosi minimalne zwycięstwo Radeona HD 5970 nad GTX 580. Dwa GF110 (2x GTX 580 SLI) natomiast rozprawiają się z czterema Cypress XT (2 x HD 5970). 

Street Fighter IV, 1920 x 1200, ust. Maks.
AAx0

2 x GTX 580 470
HD 5970 368
GTX 580 345
2 x HD 5970 339
GTX 480 297

Po wyłączeniu wygładzania krawędzi dwa Radeony HD 5970 zaliczają gorszy wynik od pojedynczej karty. Oczywiście przy ponad 300 klatkach na sekundę nie ma to większego znaczenia, ale do głosu dochodzi tu najwyraźniej ograniczanie czterech układów graficznych przez procesor. W tym teście GTX 580 SLI jest całkowicie poza konkurencją.

Resident Evil 5

Resident Evil, DX10, 1920 x 1200, ust. Maks.
AA x8

2 x GTX 580 223
167
2 x HD 5970 214
140
HD 5970 132
106
GTX 580 125
91
GTX 480 109
88
  średnia ilość kl./s
minimalna ilość kl.s

Zarówno w przypadku kart AMD jak i NVIDII wykorzystaliśmy anty-aliasing x8. Radeon HD 5970 wygrywa ten pojedynek z najnowszym GTX 580. Gdy jednak porównany zestawy dwukartowe, SLI ponownie wysuwa się na prowadzanie. Średnia liczba klatek na sekundę jest tylko nieco wyższa, ale w przypadku liczby minimalnej jest to ponad 20 klatek na sekundę.

Tom Clancy's H.A.W.X 2

HAWX 2, 1920 x 1200, AA x32/AA x8
DirectX 11, Teselacja: wł

2 x GTX 580 212
2 x HD 5970 185
GTX 580 120
GTX 480 103
HD 5970 93

HAWX 2, 1920 x 1200, AA x0
DirectX 11, Teselacja: wł

2 x GTX 580 286
2 x HD 5970 229
GTX 580 212
GTX 480 189
HD 5970 118

Przy włączonej teselacji (niezależnie od tego czy wykorzystamy wygładzanie krawędzi, czy też nie) karty NVIDII są zdecydowanie górą. Silnik drugiej części H.A.W.X. 2 nie jest zbyt wymagający. Każda przetestowana konfiguracja radziła sobie z grą wyśmienicie.

HAWX 2, 1920 x 1200, AA x32/AA x8
DirectX 11, Teselacja: wył

2 x HD 5970 273
2 x GTX 580 268
GTX 580 175
HD 5970 156
GTX 480 153

HAWX 2, 1920 x 1200, AA x0
DirectX 11, Teselacja: wył

2 x GTX 580 301
2 x HD 5970 294
GTX 580 276
GTX 480 245
HD 5970 233

Czy wyłączenie teselacji terenu znacząco wpływa na wydajność konkurencyjnych konstrukcji? Przy włączonym antyaliasingu Radeony zaliczają minimalnie lepsze wyniki, ale pamiętajmy, że karty NVIDII pracowały w tym teście z AA x32, natomiast karty AMD jedynie x8.

Lost Planet 2

Lost Planet 2, DirectX11, Test A - 1920 x 1200, AA x32/x8

2 x GTX 580 122
2 x HD 5970 65
GTX 580 63
GTX 480 48
HD 5970 39

Lost Planet 2, DirectX 11, Test B - 1920 x 1200, AA x32/x8

2 x GTX 580 80
2 x HD 5970 63
GTX 580 48
HD 5970 39
GTX 480 38

W tych testach wykorzystaliśmy maksymalne możliwe ustawienia na jakie pozwalał zastosowany sprzęt, co wiązało się z inną wartością dla antyaliasingu. Na kartach AMD maksymalną wartością jest x8, natomiast architektura Fermi przyniosła też nową wersję AA (x32). Pomimo tej różnicy układy NVIDII prowadzą. Warto zauważyć, że niezależnie od testu (A lub B) karty AMD zaliczają niemal identycze wyniki. Takiej zależności nie widać po konfiguracji SLI, więc w grę musi tu wchodzić ograniczenie związane z teselacją.

Przypominamy też, że testujemy wersję DX11, która jest znacznie wolniejsza od DX9.

 

Lost Planet 2, Test A - 1920 x 1200, AA x0

2 x GTX 580 150
2 x HD 5970 85
GTX 580 78
GTX 480 59
HD 5970 51

Lost Planet 2, Test B - 1920 x 1200, AA x0

2 x GTX 580 96
2 x HD 5970 91
GTX 580 63
HD 5970 54
GTX 480 51

Powtórzyliśmy testy bez włączonego wygładzania krawędzi, ale rozkład sił pozostał niezmieniony. Silnik Lost Planet 2 bez AA bardzo dobrze wykorzystywał moc 4 układów graficznych - w przypadku testu B wydajność skalowała się w sposób jak najbardziej przyzwoity. Niestety wraz z włączeniem AA skalowanie już się pogarsza.