Karty graficzne

Testy: PhysX i CUDA

przeczytasz w 3 min.

NVIDIA PhysX

MAFIA II, 1920 x 1200, APEX off
AF x16, AA: wł

2 x GTX 580 116
2 x HD 5970 101
HD 5970 77
GTX 580 66
GTX 480 57

Przy wyłączonych zaawansowanych efektach PhysX jeden Radeon HD 5970 radzi sobie świetnie - wyraźnie lepiej od GTX 580. Przyrost wydajności po dołożeniu drugiego Radeona jest jednak przeciętny, a 2 x GTX 580 w SLI ponownie wygrywa. 


MAFIA II, 1920 x 1200, APEX średnie
AF x16, AA: wł

2 x GTX 580 62
GTX 580 52
GTX 480 45

MAFIA II, 1920 x 1200, APEX wysokie
AF x16, AA: wł

2 x GTX 580 56
GTX 580 44
GTX 480 42

Po dołożeniu drugiego GTX 580 widać poprawę płynnośći rozgrywki, ale moc wcale nie rośnie lawinowo. Jeśli ciekawi was jak z obsługą PhysX poradził sobie procesor (w konfiguracjami z kartami Radeon) to możemy od razu powiedzieć, że kiepsko (implementacja PhysX na jednostce centralnej nadal strasznie kuleje). W ustawieniach średnich wbudowany benchmark wykazał średnio 29 klatek na sekundę, a w wysokich - 21.

Fluid Mark 1.2.0

Fluid Mark 1.2.0   
1920 x 1200 AAx0   

GTX 580 103
GTX 480 93

Niespodzianek nie ma. Więcej procesorów strumieniowych GTX 580 oraz wyższe taktowania sprawiają, że możemy spodziewać się większej wydajności także w przypadku systemu fizyki NVIDII.

JX3 Benchmark: PhysX & Lightning Benchmark

 

JX3 Benchmark, PhysX & Lightning Benchmark   
1920 x 1200, AA x0

GTX 580 97
36
GTX 480 85
35
  średnia ilość kl./s
minimalna ilość kl.s

 

NVIDIA CUDA

W teście efektów PhysX i oświetlenia benchmarka JX3 także widać przewagę nowej konstrukcji. Nie mogła być ona duża i taka nie jest. Jest jednak jak najbardziej zauważalna.

GPU Caps Viewer - GTX 480 i GTX 580

Sandra 2010: GPGPU Computing - CUDA Processor  

 

Zarówno GPU Caps Viewer jak i Sandra 2010 błędnie wskazują taktowanie procesorów strumieniowych w GTX 480 w przypadku CUDA  (taktowanie shaderów wynosi nominalnie 1401 MHz). Wedle NVIDII jest to błąd w oprogramowaniu - odczytywane są obniżone zegary, gdy karta nie pracuje z pełną mocą.

Sandra 2010: Test CUDA
Float Shaders [MPixel/s]

2 x GTX 580 1649
GTX 580 891
GTX 480 760

W przypadku nowego GTX 580 wszystko wygląda już prawidłowo, a wartość taktowania shaderów odczytywana jest właściwie (1544 MHz).

Sandra 2010: Test CUDA
Double Shaders [MPixel/s]

2 x GTX 580 349
GTX 580 178
GTX 480 152

Według NVIDII to GTX 480 miał być kartą HPC (High Performance Computing), a GTX 580 oferować znakomitą wydajność w grach, niemniej to właśnie GF110 wygrywa w syntetycznym teście CUDA.

JX3 Benchmark:  CUDA Accelerated Animation

 

JX3 Benchmark, CUDA Accelerated Animation   
1920 x 1200, AA x0

GTX 580 46
43
GTX 480 43
41

Benchmark JX3 można też uruchomić jako test CUDA - w tym przypadku technologia GPGPU jest wykorzystywana do animowana 200 postaci na ekranie. Niewielka przewaga GTX 580 nad swoim starszym bratem upewnia nas, że wyniki testów syntetycznych są prawidłowe.