Gry

Platforma testowa, metodologia i tabele ustawień

przeczytasz w 2 min.


Platforma testowa

 Procesor:
Intel Core i5 750 @3,7 GHz
 Płyta główna:
ASUS P7H57D-V EVO
 Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
 Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
 Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

Karty graficzne

  • ASUS GTX 480 (1536 MB, GDDR5)
  • ASUS GTX 470 (1280 MB, GDDR5)
  • Gigabyte GTX 285 (1024 MB, GDDR3)
  • Gigabyte GTS 250 (1024 MB, GDDR3)
  • MSI 8600 GT OC Edition (256 MB, DDR3)
  • HIS HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • Sapphire HD 5750 (1 GB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4870 (1024 MB, GDDR5)
  • Asus HD 4670 (512 MB, DDR3)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit ENG (Enterprise Trial)
  • DirectX 9.0c
  • NVIDIA 258.96
  • ATI Catalyst 10.8
  • Fraps 3.1.0

Scena, w trakcie której dokonywano pomiarów wydajności kart graficznych bogata była w wybuchy spowodowane zarówno przez ostrzał artyleryjski, jak i armaty czołgów oraz działa przeciwpancerne. Nie zabrakło też opadającego po wybuchach pyłu i innych efektów wyciskających siódme poty z układów testowanych kart. W R.U.S.E. bardzo często dochodzi do sytuacji, kiedy dysponujemy ogromną ilością jednostek prowadzących wymianę ognia z wcale nie mniejszą armią przeciwnika. Podczas dużego zbliżenia animacja potrafi zwolnić nawet na najwydajniejszych kartach.

W trybie multiplayer grać może razem do 8 graczy. Gdy każdy wybuduje sporą armię możemy się spodziewać prawdziwego pokazu slajdów na słabszych konfiguracjach. Kluczem jest wypracowanie kompromisu – maksymalne ustawieniach w kwestiach wizualnych nie różnią się aż tak bardzo od wysokich. Najwidoczniej od reszty odstaje tryb „bardzo niskie”, z którego korzystajmy naprawdę w podbramkowych sytuacjach. :) O ile wygląd R.U.S.E. na ustawieniach niskich można przełknąć, to na najniższych będzie po prostu odrzucał.

Jeśli nie jesteście zwolennikami sporej ilości zbliżeń i dynamicznego operowania kamerą możecie śmiało doliczyć po kilka klatek do każdego wyniku.

 

Tabela ustawień

 MaksymalneWysokieŚrednieNiskieBardzo niskie
Jakość teksturBardzo wysokaWysokaŚredniaNiskaBardzo niska
Jakość wodyBardzo wysokaBardzo wysokaŚredniaNiskaNajniższa
Jakość terenuBardzo wysokaWysokaŚredniaŚredniaNiska
Jakość shaderówWysokaWysokaŚredniaNiskaBardzo niska
Jakość efektów specjalnychBardzo WysokaWysokaŚredniaNiskaBardzo niska
ChmuryTakTakNieNieNie
HDRTakTakTakTakNie
Redukcja renderowaniaBrak redukcjiBrak redukcjiBrak redukcjiBrak redukcjiDo 50%
Anti-aliasing8x4x2x1x1x
Jakość tekstur cieni1728102410246281024
Wygładzanie cieni4x4x2x1x1x
Jakość miniaturowych tekstur2048x20481024x10241024x10241024x512512x512
Redukcja renderowania miniaturBrak redukcjiBrak redukcjiDo 50%Do 25%Do 25%
Wsparcie sprzętowe karty graficznejWymuszone wyłączoneWymuszone wyłączoneWymuszone wyłączoneWymuszone wyłączoneWymuszone wyłączone