Gry

Platforma testowa, metodologia i tabele ustawień


Platforma testowa

  Procesor:
Intel Core i5 750 @3,7 GHz
  Płyta główna:
ASUS P7H57D-V EVO
  Pamięć RAM:
2 x 2 GB Kingston HyperX 1600 MHz CL7
  Dysk twardy:
Samsung HD753LJ 750 GB
  Zasilacz:
CM Silent Pro 700 W

 

Karty graficzne

  • ASUS GTX 480 (1536 MB, GDDR5)
  • ASUS GTX 470 (1280 MB, GDDR5)
  • Gigabyte GTX 285 (1024 MB, GDDR3)
  • Gigabyte GTS 250 (1024 MB, GDDR3)
  • MSI 8600 GT OC Edition (256 MB, DDR3)
  • HIS HD 5850 (1024 MB, GDDR5)
  • HD 5770 (1024 MB, GDDR5)
  • Sapphire HD 5750 (1 GB, GDDR5)
  • Gigabyte HD 4870 (1024 MB, GDDR5)
  • Asus HD 4670 (512 MB, DDR3)

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64-bit ENG (Enterprise Trial)
  • DirectX 9.0c
  • NVIDIA 258.96
  • ATI Catalyst 10.8
  • Fraps 3.1.0

Scena, w trakcie której dokonywano pomiarów wydajności kart graficznych bogata była w wybuchy spowodowane zarówno przez ostrzał artyleryjski, jak i armaty czołgów oraz działa przeciwpancerne. Nie zabrakło też opadającego po wybuchach pyłu i innych efektów wyciskających siódme poty z układów testowanych kart. W R.U.S.E. bardzo często dochodzi do sytuacji, kiedy dysponujemy ogromną ilością jednostek prowadzących wymianę ognia z wcale nie mniejszą armią przeciwnika. Podczas dużego zbliżenia animacja potrafi zwolnić nawet na najwydajniejszych kartach.

W trybie multiplayer grać może razem do 8 graczy. Gdy każdy wybuduje sporą armię możemy się spodziewać prawdziwego pokazu slajdów na słabszych konfiguracjach. Kluczem jest wypracowanie kompromisu – maksymalne ustawieniach w kwestiach wizualnych nie różnią się aż tak bardzo od wysokich. Najwidoczniej od reszty odstaje tryb „bardzo niskie”, z którego korzystajmy naprawdę w podbramkowych sytuacjach. :) O ile wygląd R.U.S.E. na ustawieniach niskich można przełknąć, to na najniższych będzie po prostu odrzucał.

Jeśli nie jesteście zwolennikami sporej ilości zbliżeń i dynamicznego operowania kamerą możecie śmiało doliczyć po kilka klatek do każdego wyniku.

 

Tabela ustawień

  Maksymalne Wysokie Średnie Niskie Bardzo niskie
Jakość tekstur Bardzo wysoka Wysoka Średnia Niska Bardzo niska
Jakość wody Bardzo wysoka Bardzo wysoka Średnia Niska Najniższa
Jakość terenu Bardzo wysoka Wysoka Średnia Średnia Niska
Jakość shaderów Wysoka Wysoka Średnia Niska Bardzo niska
Jakość efektów specjalnych Bardzo Wysoka Wysoka Średnia Niska Bardzo niska
Chmury Tak Tak Nie Nie Nie
HDR Tak Tak Tak Tak Nie
Redukcja renderowania Brak redukcji Brak redukcji Brak redukcji Brak redukcji Do 50%
Anti-aliasing 8x 4x 2x 1x 1x
Jakość tekstur cieni 1728 1024 1024 628 1024
Wygładzanie cieni 4x 4x 2x 1x 1x
Jakość miniaturowych tekstur 2048x2048 1024x1024 1024x1024 1024x512 512x512
Redukcja renderowania miniatur Brak redukcji Brak redukcji Do 50% Do 25% Do 25%
Wsparcie sprzętowe karty graficznej Wymuszone wyłączone Wymuszone wyłączone Wymuszone wyłączone Wymuszone wyłączone Wymuszone wyłączone