Gry

Ustawienia graficzne i ich wpływ na FPS

przeczytasz w 2 min.

Twórcy R.U.S.E. zadbali o mnogość opcji determinujących jakość wyświetlanej grafiki. Zmiana niektórych ma marginalny wpływ na płynność animacji nawet na słabszych kartach graficznych. Zmniejszenie poziomu innych, takich jak anti-aliasing czy też jakość shaderów może spowodować wzrost komfortu gry, przy jednoczesnym zachowaniu przyjemnej dla oka grafiki.

 istotne fakty
 

Włączenie redukcji poziomu renderowania do poziomu maksymalnie 25% pozwala zyskać nawet 30 fps.
Nie polecamy jednak ustawiania jej na tym poziomie, zwłaszcza estetom. Renderowanie grafiki na poziomie 25%, nawet w rozdzielczości full HD, sprawia, że gra przypomina pierwszą grę z serii Command & Conquer.
 

W wielu przypadkach rezygnacja z ustawień wysokich nie oznacza spadku doznań estetycznych. Akcja na ekranie jest bardzo dynamiczna i trzeba bardzo wprawnego oka i działań na maksymalnym zbliżeniu, aby dostrzec skutki poczynionych zmian.

Za zmianę jakości terenu i wyglądu jednostek w trakcie przybliżania i oddalania mapy odpowiada engine Iriszoom. Pozwala on na wygenerowanie aż jednego miliarda polygonów na mapie. Nie wszystkie są jednak generowane w tej samej chwili. Podczas przejść pomiędzy poszczególnymi poziomami zbliżenia silnik cały czas przetwarza dane strumieniowe. To całkowicie tłumaczy fakt wykorzystywania przez niego aż do ośmiu rdzeni procesora.

 

Jakość tekstur

  • najniższa, bardzo niska, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
  • zmienia jakość wyświetlanych tekstur
  • zysk w wydajności: 0 fps

 

Jakość wody

  • najniższa, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
  • zmienia jakość powierzchni wody
  • zysk w wydajności: do 4 fps

 

Jakość terenu

  • niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
  • zmienia jakość wyświetlanego terenu
  • zysk w wydajności: do 7 fps

 

Jakość shaderów

  • bardzo niska, niska, średnia, wysoka
  • zmienia jakość shaderów
  • zysk w wydajności: do 10 fps

 

Jakość efektów specjalnych

  • najniższa, bardzo niska, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka
  • zmienia ilość i szczegółowość efektów specjalnych
  • zysk w wydajności: do 5 fps

 

Chmury

  • włącza/wyłącza warstwę chmur
  • zysk w wydajności: do 5 fps

 

HDR

  • włącza efekty oświetleniowe HDR oraz rozmycie
  • zysk w wydajności: do 2 fps

 

Redukcja renderowania

  • brak redukcji, do 50%, do 33%, do 25%
  • zmniejsza poziom głównego renderingu, zachowując interfejs w wysokiej rozdzielczości
  • zysk w wydajności: do 30 fps

 

Anti-aliasing

  • 1x, 2x, 4x, 8x
  • zmienia jakość wygładzania krawędzi
  • zysk w wydajności: do 11 fps

 

Jakość tekstur cieni

  • 512, 628, 768, 940, 1024, 1152, 1412, 1728, 2048
  • zmienia jakość cieni – wyższa wartość zwiększa szczegółowość
  • zysk w wydajności: do 3 fps

 

Wygładzanie cieni

  • 1x, 2x, 4x, 8x
  • zmienia jakość cieni
  • zysk w wydajności: do 3 fps

 

Jakość miniaturowych tekstur

  • 512x512, 1024x512, 1024x1024, 2048x1024, 2048x2048
  • zmienia szczegółowość odległej roślinności i małych obiektów
  • zysk w wydajności: do 11 fps

 

Redukcja renderowania miniatur

  • brak redukcji, do 50%, do 25%
  • zmniejsza koszt renderowania niewielkich obiektów, wywołując delikatne opóźnienia wyświetlania
  • zysk w wydajności: do 12 fps