Gry

Ocena końcowa

R.U.S.E. jest na pewno jedną z najlepiej wyglądających gier strategicznych, jakie kiedykolwiek powstały. Silnik Iriszoom ma ogromny potencjał. Mamy nadzieję że zostanie wykorzystany także w kolejnych produkcjach. Przejścia od widoku całej mapy strategicznej do pojedynczej jednostki robią ogromne wrażenie i pozwalają dostrzec ogrom przeprowadzanych nieraz operacji.

Sposób wykonania jednostek, elementów otoczenia i tekstur stoi na najwyższym poziomie. Rozglądając się po mapach przy najbliższym poziomie zbliżenia dostrzeżemy masę detali, na które w trakcie gry nie zwrócilibyśmy uwagi. Przykładem niech będą drzewa, pod którymi dopatrzeć się można leżących owoców.

Niestety chcąc delektować się wszystkimi, nawet najdrobniejszymi smaczkami potrzebujemy naprawdę mocnego sprzętu. Dobrze podkręcony procesor dwurdzeniowy, a najlepiej czterordzeniowiec są obowiązkowe, jeśli nie chcecie się martwić o spadki płynności animacji. Zaskakującym dla niektórych może być też fakt, że nawet karty z wyższej i najwyższej półki mogą mieć problemy z idealnym obsłużeniem gry w najwyższych możliwych ustawieniach. Jedynie użyte w testach karty GeForce GTX 470 oraz GTX 480 radziły sobie w odpowiedni sposób w momentach dużej wojennej zawieruchy.

Procedura testowa przebiegała w naprawdę dużym zbliżeniu i nie każdy grający będzie oglądał pole walki z takiej odległości. Po oddaleniu kamery naturalnym jest zmniejszenie ilości wyświetlanych detali, co owocuje często gwałtownym przyrostem płynności. Warto jednak w trakcie bitew przybliżyć obraz i delektować się ich przebiegiem, często iście filmowym.

Ocena

Dawno już nie było strategii czasu rzeczywistego, która  wprowadziła do tego gatunku coś nowego i intrygującego.

R.U.S.E. wybija się ponad inne strategie RTS oferując nam niezwykle oryginalne podejście do rozgrywki, świetną oprawę wizualną i znakomicie podkręcający zabawę system forteli.

Twórcom gry udało się niemal perfekcyjnie uchwycić klimat dawnych strategii turowych (pokroju niezapomnianego Panzer General). Wierzcie lub nie, ale „pochylanie się” nad mapą sztabową i obserwowanie żetonów symbolizujących przeciwnika potrafi przykuć nas do monitora/telewizora na długie godziny. I choć R.U.S.E. nie trzyma się zbytnio realiów historycznych, ani też nie oszałamia rozbudowanymi zasadami rozgrywki, to jednak skrywa w sobie duży potencjał grywalności. Wszystko razem powoduje, że najnowsza produkcja Eugen Systems to jedna z najlepszych strategii czasu rzeczywistego ostatnich miesięcy. Warto przekonać się o tym samemu.

 

  Podsumowanie:
 

plusy:
oryginalne podejście do przedstawienia pola walki
imponujący silnik graficzny
widowiskowość bitew
spora różnorodność misji
ciekawy system forteli
całkiem niezła sztuczna inteligencja przeciwników

 

minusy:
bardzo kiepski dobór aktorów podkładających głosy
niezbyt intrygująca fabuła
słabe przerywniki filmowe
zbyt mocne uproszczenie zasad
miejscami problemy z interfejsem
złudna swoboda działania i dziwna liniowość niektórych misji (nie można iść na pomoc uwięzionym jednostkom sterowanym przez komputer)

 

Moja ocena:
Grafika:
dobra
Dźwięk:
zadowalający
Grywalność:
dobra
Ogólna ocena: 
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 100 zł (PC)

               

Artykuł przygotowali:

 

Przeczytaj także:
Najgorsi z najlepszych - książę Duke i spółka Najlepsze klasyki na PC cz. 2 Mafia II - recenzja i testy wydajności

 

Komentarze

53
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konuz
    Optymalizacja w tej grze to jakaś kpina...World in Conflict prezentuje się jednak lepiej przy dużo niższych wymaganiach, a przy okazji jest bardziej grywalny. Dodatkowo zauważyłem, że przy maksymalnych ustawieniach na R4850 gra sama wraca do nieco niższych ustawień, zapewne z powodu 512MB karty (chyba, że tylko ja mam taki problem). Całe szczęście, że wypuścili demko, bo już byłem gotów sobie ją sprezentować :).
  • avatar
    Lightning
    Trzeba przyznać artykuł bardzo dobry, ale nic więcej.
    Jest wiele znacznie lepszych gier, które administracja pominęła - mam nadzieję, że recenzja "Codemasters 2010 Formuła 1" ukarze się w dzień premiery (o ile się ukarze), a nie z tygodniowym opóźnieniem.
  • avatar
    Dragoslaw25
    A gdzie w testach radeon hd5870??? LOL
  • avatar
    Konto usunięte
    HIS HD 5850 (1024 MB, GDDR5) przestaw go do tabelki ATi bo jest u nvidi


    super :)
  • avatar
    Konto usunięte
    badziewie ta gra CoH lepszy
  • avatar
    Konto usunięte
    No cóż.. Włączyłem filmik (jeden z pierwszych zaprezentowanych) i już wiedziałem że ta gra nigdy u mnie nie zagości :]

    Podłożone głosy są gorzej niż fatalne :( Lepszy byłby lektor lub wersja z oryginalnym językiem.
  • avatar
    BlackSmith
    Zdecydowanie zabraklo w testach GTX 460 !!!
  • avatar
    Konto usunięte
    7 kart. Śmiech na sali panie i panowie. Nvision.pl w testach używa chyba z 13 kart.
  • avatar
    Room429
    Sporo gralem w Act Of War ... glownie z kumplem po lanie ... swietna gierka byla :) ... na ta moze tez lukne :)
  • avatar
    CougarV6
    Optymalizacja widzę leży i kwiczy. Szkoda, bo gierka prezentuje się ciekawie.
    Ja nie oczekiwałem, że zagram na wysokich na 5750, ale w tej grze nawet na medium nie mam szans. 5850 (i pewnie też GTX460) są za słabe do ustawień "wysokich". Ponury żart programistów.
  • avatar
    szkoda, że nie przetestowaliście wszystkich kart we wszystkich ustawieniach. dało by to obraz jak skalują się wyniki na poszczególnych układach
  • avatar
    leon691
    Bez Przesady ACT of War było cienkie jak ogon leszcza,ładnie wyglądało i tylko tyle. C@C generals zjadał go na śniadanie.
  • avatar
    tom_1984
    Test Vintage - radzę się przyjrzeć klatkom/s dla 8600gt:)
  • avatar
    grzesiekmos
    "Minimalna liczba klatek stoi na ponad dwa razy wyższym poziomie niż ta rejestrowana na Radeon HD 5850. (...) GTX 470 w wielu tytułach radzi sobie jednak porównywalnie, w R.U.S.E. zostawia najmocniejszego z Radeonów w teście daleko z tyłu."

    5850 jest najmocniejszym Radeonem? Ma się rozumieć, że z tych użytych w tym teście? :)
  • avatar
    grzesiekmos
    "Minimalna liczba klatek stoi na ponad dwa razy wyższym poziomie niż ta rejestrowana na Radeon HD 5850. (...) GTX 470 w wielu tytułach radzi sobie jednak porównywalnie, w R.U.S.E. zostawia najmocniejszego z Radeonów w teście daleko z tyłu."

    5850 jest najmocniejszym Radeonem? Ma się rozumieć, że z tych użytych w tym teście? :)
  • avatar
    szadok
    Styl artykułu czasami leży, kwiczy i z poziomu gleby woła o pomstę do nieba. Miejscami wygląda to jak jakiś brudnopis, szkic artykułu, ale nic więcej. Choćby tu (strona 3):

    "Jednym z ciekawszych podstępów jest więc pozorowany atak, który pozwala wysyła w określone miejsce na mapie makiety naszych wojsk odwracając jednocześnie uwagę od faktycznych ruchów naszych jednostek.
    Nasłuch, pozwalający obserwować i przewidywać ruchy wojsk nieprzyjaciela w danym sektorze.
    Szpieg dzięki któremu poznajemy dokładne rodzaje wojsk zajmujące dany obszar."

    No helou, podwójne spacje?!
  • avatar
    NextGen1987
    Nie no ludzie, nie porównujcie HD5850 do GTX480!! To dwie różne (cenowe) ligi! A gdzie HD5870? HD5970? Jestem rozczarowany Waszą ''stronniczością''.
  • avatar
    OBoloG
    Mnie się recka podoba aczkolwiek skoro piszecie że gra wychodzi na 3 platformy PC, PS3, XBOX360 to pasowałoby również nawiązać do wersji konsolowych a najlepiej napisać też coś na temat R.U.S.E na konsolach mam PS3 z Move i demo można ściągnąć za free i sprawdzić i opisać jakie wrażenia. Nie wiem jak jest z X-em ale pewnie też dałoby się na niego ściągnąć i porównać. Nie bądźcie stronniczy rynek gier to nie tylko PC.
  • avatar
    dnetsky
    Ja tam wolę Company of Heroes
    :)