Karty graficzne

Testy: Prey, Half-Life 2 Episode One, FEAR

przeczytasz w 2 min.

Prey jest grą opartą o silnik Dooma ]I[. Zarówno tu, w Doomie, jak i w Quake'u IV możemy liczyć na dobre wykorzystanie nie tylko dwurdzeniowych procesorów, ale także multi-GPU w oparciu o CrossFire, czy SLi.

Ustawienia:



No cóż, dwukrotnego wzrostu wydajności nie odnotowaliśmy, czego trudno byłoby się zresztą spodziewać, niemniej 85% klatek więcej przy zastosowaniu wygładzania krawędzi to wynik imponujący. Widać także, że procentowo najwięcej zyskujemy w wyższych rozdzielczościach.


Half Life 2 Episode One wykorzystujący okraszony HDR'em silnik Source. Czy tu także sprawdzi się CrossFire?

Testy przeprowadzone w realnej grze na jednej z map poziomu "Urban Flight". Pomiary dokonywane frapsem (scenka 60sek) dwukrotnie dla każdych ustawień.

Ustawienia - jakość wysoka

  • detale modeli : wysoka
  • detale tekstur : wysoka
  • detale shadera : wysoka
  • detale wody : wszystkie refleksy
  • detale cieni : wysoka
  • color correction : włączone
  • tryb antyaliasingu : brak lub 4x
  • tryb filtrowania : anizotropowe x8
  • poczekaj na synchronizację : wyłączone
  • high dynamic range (HDR) : pełne (jeżeli dostępne)



Wzrost wydajności podobny jak w Prey'u. Im wyższa rozdzielczość i obciążenie (AA) tym zysk również będzie wyższy (nawet do 90%).


F.E.A.R. - kultowy już niemal FPS w konwencji horroru, o ciągle dosyć wysokich wymaganiach. Wiąże się to między innymi z dużym obciążeniem wygładzaniem cieni, efektami dymu, mgły czy wybuchów powiązanych z zaawansowanym modelem fizyki. Dlatego do rozgrywek wieloosobowych potrzebny będzie nie tylko mocny procesor, ale także dosyć mocna karta ... a może wystarczą dwie "średnie"?

W celu pomiaru wydajności skorzystaliśmy z wbudowanego w grę testera.

  • ustawienia dla szybkości komputera: WYSOKA,
  • ustawienia dla karty graficznej profil: MAKSYMALNE

Widać tu jak na dłoni, że pojedynczy Radeon w rozdzielczości 1280x1024 nie daje sobie rady. Po "dołożeniu" drugiej karty, rozdzielczość 1280x1024 staje już przed nami otworem. Oczywiście mówimy cały czas o maksymalnych ustawieniach detali, wysokich fizyki, oraz przy filtrowaniu anizotropowym x16.