Karty graficzne

Testy: Company of Heroes, C&C3 Tiberium Wars

Company of Heroes - gra typu Real-Time Strategy. Pojedynczy Radeon HD2600XT radzi sobie znakomicie w rozdzielczości 1280x1024. A co jeśli chcemy wykorzystać pełną rozdzielczość naszego panoramicznego panelu LCD? Pojedyncza karta z tego segmentu może nie wystarczyć, na szczęście istnieje jeszcze CrossFire ;)

Testów  dokonaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia pomiaru wydajności.

 

ustawienia
jakość
Ultra
jakość shaderów 
wysokie DX9
jakość modeli
wysokie
Szczegółowość tekstur
Ultra
Cienie
wysokie
Odbicia
wysokie
Szczegółowość budynków 
wysokie
Fizyka
wysokie
Jakość drzew
wysokie
Szczegółowość terenu
wysokie
Jakość efektów 
Ultra
Zagęszczenie efektów 
Ultra
Ślady na obiektach
włączone
Szczegółowość modeli
100%



W "Kompanii Braci", jak to w RTSie bardzo liczy się wysoka rozdzielczość. Jeśli pojedyncza karta pozostawia tu pewien niedosyt, to już ich tandem pozwala na swobodną grę w rozdzielczości 1600x1200 lub panoramicznej 1680x1050.


Command & Conquer 3 Tiberium Wars - drugi z RTS'ów użyty do testu. Także bardzo wymagający jeśli chodzi o kartę graficzną. W tym przypadku różnice procentowe w wydajności kart niewiele nam powiedzą - maksymalny fps w grze dla naszych ustawień to 31.

Pomiary dokonywane Frapsem na jednej z map trybu Skirmish.

Ustawienia:

  • jakość: ULTRA HIGH
  • Anti-Aliasing: OFF / Level2
  • Terrain Detail: Ultra High
  • Water Detail: Ultra High
  • Model Detail: High
  • Texture Quality: High
  • Shader Detail: Ultra High
  • VFX Detail: Ultra High
  • Shadows: Ultra High
  • Animation Detail: Ultra High
  • Decal Detail: High

Spowolnienia w grze są bardzo odczuwalne, na niektórych, co bardziej złożonych mapach. Jeśli włączymy jeszcze Anty-Aliasing, FPS spadnie nam do poziomu żenująco niskiego. No cóż gra optymalizacją nie grzeszy, jednak tandem dwóch Radeonów HD2600XT wystarczy nam do gry w wysokiej rozdzielczości, ale już raczej bez AA.