Karty graficzne

Platforma i metodologia

Testy przeprowadziliśmy na następujących platformach:

ASUS Crosshair IV AM3

AMD:
Płyta główna: ASUS Crosshair IV AM3

Gigabyte GA-H55M-D2H

Intel LGA1156:
Płyta główna: Gigabyte GA-H55M-D2H

Sapphire Pure Platinum Z68

Intel LGA1155:
Płyta główna: Sapphire Pure Platinum Z68

MSI X48 Platinum

Intel LGA775:
Płyta główna: MSI X48 Platinum

Elementy wspólne:

 PatriotViper II 2x 2 GB DDR3-1600

Pamięć RAM:
PatriotViper II 2x 2 GB DDR3-1600

 Zalman CNPS 11X Extreme

Chłodzenie:
Zalman CNPS 11X Extreme

 Samsung 1,5 TB

Dysk twardy:
Samsung 1,5 TB

 OCZ Fatality 750W

Zasilacz:
OCZ Fatality 750W

NEC 2470WVX

Monitor:
NEC 2470WVX

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 x64
  • Sterowniki AMD Catalyst 11.9 WHQL
  • Sterowniki NVIDIA ForceWare 280.26 WHQL

W sterownikach wymuszaliśmy jedynie wyłączonie V-Sync. Pozostałe opcje pozostały niezmienione.

Metodologia testowa

Assassin’s: CreedBrotherhood
Rozdzielczości: 1920x1080 oraz 1366x768. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze. Test został wykonany na dachu jednego z budynków w mieście.

Battlefield Bad Company 2
Rozdzielczości: 1920x1080 oraz 1366x768. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze. Do testu użyliśmy dwóch map: „Zero darkthirty” oraz „Force multiplier”. W obydwu przypadkach były to początkowe etapy.

Call of Duty Black Ops
Rozdzielczości: 1920x1080 oraz 1366x768. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze. Do testu wykorzystaliśmy ostatnią misję.

Crysis
Rozdzielczości: 1920x1080 oraz 1366x768. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze. Do testu wykorzystaliśmy misję z wioską, w której było kilkudziesięciu Koreańczyków.

Crysis 2
Rozdzielczości: 1920x1080, 1366x768, 1024x768. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze po zainstalowaniu najnowszego patcha DX11, aktualizacji tekstur wysokiej rozdzielczości oraz patchateselacji. Mapa: nieboszczyk.

DiRT 3
Rozdzielczości: 1920x1080, 1366x768. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze. Do testu wykorzystaliśmy tryb Single race z ciężarówkami oraz buggy.

Far Cry 2
Rozdzielczości: 1920x1080, 1366x768. Maksymalne ustawienia graficzne w trybie DirectX 10. Do testu wykorzystaliśmy misję z walką w wiosce.

Shogun 2 Total War
Rozdzielczości: 1920x1080. Maksymalne ustawieniach graficzne w trybie DirectX 11. Do testu wykorzystaliśmy powtórkę z wcześniej nagranej bitwy.

StarCraft II
Rozdzielczości: 1920x1080. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze. Do testu wykorzystaliśmy powtórkę z gry na mapie Zero Hour.

World in Conflict
Rozdzielczości: 1920x1080, 1366x768. Maksymalne ustawienia graficzne dostępne w grze. Do testu wykorzystaliśmy misję Inwazja.