Karty graficzne

Battlefield 4, Crysis 3, Grid 2

Battlefield 4
1920x1080, Ultra Detale, MSAA x4, AF x16

Sapphire R7 265 2GB - Mantle (925/1400) 34
27
Sapphire R7 265 2GB - DX (925/1400) 33
26
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) 29
24
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Battlefield 4
2560x1600, Ultra Detale, MSAA x4, AF x16

Sapphire R7 265 2GB - Mantle (925/1400) 21
16
Sapphire R7 265 2GB - DX (925/1400) 20
15
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) 18
13
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Przewaga Radeona R7 265 nad rywalem widoczna jest zarówno w trybie DirectX, jak i po aktywowaniu API Mantle. Średnie 33 kl./s w Full HD jest całkiem niezłym wynikiem, a po wyłączeniu wygładzania krawędzi można odczuć spore przyspieszenie w działaniu gry.

Crysis 3

Crysis 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 44
35
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 36
26
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 35
28
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 32
25
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 30
24
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 30
23
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 28
22
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 28
22
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) 26
20
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) 24
18
GeForce GTX 650 Ti 1GB (915/1350) 20
16
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 19
15
Radeon R7 260 1GB (1000/1500) 18
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 31
26
GeForce GTX 770 2GB (1046/1753) 27
23
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 24
19
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 21
18
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 21
17
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 18
16
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 18
14
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 17
14
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 17
14
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) 16
13
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) 14
12
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Średnie 26 kl./s w rozdzielczości 1920x1080 co prawda szczytem marzeń gracza nie jest, ale trzeba przyznać, że nowość AMD i tak osiągnęła lepszy rezultat, niż rywal z obozu „zielonych”. Sytuacja powtarza się w trybie 2560x1600. Radeon R7 265 w Crysis 3 miał stosunkowo niewiele niższą wydajność od droższych akceleratorów GeForce GTX 660 i Radeon R7 270.

Grid 2

Grid 2 - DX11
1920x1080 - Ultra, MSAA x4, SAO On, AF x16

Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 86
72
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 70
56
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 68
53
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 65
55
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 64
50
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 61
51
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 60
48
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) 54
45
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) 50
38
Radeon R7 260X 2GB (1100/1625) 49
40
Radeon R7 260 1GB (1000/1500) 46
36
GeForce GTX 650 Ti 1GB (915/1350) 43
34
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Grid 2 - DX11
2560x1600 - Ultra, MSAA x4, SAO On, AF x16

GeForce GTX 780 3GB (863/1502) 71
60
Radeon R9 280X 3GB (1000/1500) 64
53
Gigabyte HD 7950 3GB (850/1250) 51
41
Radeon R9 270X 2GB (1050/1400) 45
37
GeForce GTX 760 2GB (980/1502) 45
35
Radeon R9 270 2GB (925/1400) 42
35
GeForce GTX 660 Ti 2GB (915/1502) 42
32
Asus GTX 660 2GB (980/1502) 38
29
Sapphire R7 265 2GB (925/1400) 35
30
Zotac GTX 650 Ti BOOST 2GB (980/1502) 32
25
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Radeon R7 265 w Grid 2 i ustawieniu obrazu na 1920x1080 generował wystarczającą ilość kl./s, aby móc mówić o dobrym komforcie. Konkurencyjny GeForce GTX 660 był w tych samych warunkach słabszy, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę minimalną liczbę kl./s.