Karty graficzne

Platforma testowa, metodyka

z dnia
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i7 4770K 3,5@4,2 GHz

 Gigabyte GA-X99 Gaming G1

Płyta główna:
Gigabyte GA-Z97X Gaming 7

 AMD Radeon Memory Performance 2x 4 GB

Pamięć RAM:
AMD Radeon Memory Performance 2x 4 GB

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Kingston HyperX 120 GB

Dysk:
Kingston HyperX 120 GB

Enermax Revolution 850 W

Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W

 NEC 3090WQXi

Monitor:
NEC 3090WQXi

CoolerMaster 690 II Advanced

Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

 

Sterowniki, system operacyjny i programy:

  • Windows 7 64-bit
  • Program do mierzenia kl./s - Fraps
  • Zotac GeForce GTX 970 - ForceWare 347.52
  • GeForce GTX 980 - ForceWare 347.52
  • GeForce GTX Titan X - ForceWare 347.88
  • Asus Radeon R9 290X 4GB - Catalyst 15.2 beta
  • Sapphire Radeon R9 290X 8 GB - Catalyst 15.2 beta

 

Metodologia testowa:

3DMark
Tryby:

Fire Strike / Extreme – Ogólny wynik

3DMark 11
Tryby:

  • Performance / Extreme - Ogólny wynik

Crysis 3
Tryb:

  • 2560x1440 SMAA 2TX, AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.

Far Cry 4

Tryb:

  • 2560x1440 MSAA x4, AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.

Metro: Last Light
Tryb:

  • 2560x1440 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Śródziemie: Cień Mordoru
Tryb:

  • 2560x1440 AFx16

DDetale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Testowaliśmy przy użyciu miejsca testowego w jednym z początkowych etapów gry. Ilość klatek/s była odczytywana przy pomocy Frapsa.

Tomb Raider
Tryb:

  • 2560x1440 FXAA / AF x16

Jednym z najbardziej obciążających miejsc dla kart graficznych jest las w czasie padającego deszczu. W takich warunkach notowaliśmy jedne z najniższych wartości wyświetlanych kl./s, stąd też obraliśmy je za miejsce testowe. Przechodziliśmy z punktu A, do punktu B.

Thief
Tryby:

  • 2560x1440 FXAA / AF x16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11.

Watch_Dogs
Tryby:

  • 2560x1440 AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.