Karty graficzne

Crysis 3, Far Cry 4, Metro: Last Light

z dnia

Crysis 3

Crysis 3 - DX11
2560x1440, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) 66
52
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) 64
49
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) 62
50
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) 57
47
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) 40
34
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) 40
32
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 39
31
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) 35
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Crysis 3 - DX11
3840x2160, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) 34
28
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) 32
26
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) 29
22
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) 21
18
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 20
17
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) 17
14
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Już w niższej rozdzielczości widać nieco więcej generowanych kl./s w przypadku dwóch Radeonów R9 290X 8 GB połączonych w CF. Zwiększenie rozdzielczości obrazu do 4k nie zwiększa przewagi akceleratorów 8 GB.

Far Cry 4
2560x1440, Maks. Detale, MSAA x4, AF x16

Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) 77
55
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) 72
52
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) 62
51
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) 57
46
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) 40
29
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) 40
30
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 39
28
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) 34
27
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Far Cry 4
3840x2160, Maks. Detale, MSAA x4, AF x16

Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) 40
26
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) 37
22
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) 31
23
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) 22
13
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 21
12
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) 16
12
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Far Cry 4 w 2560x1440 wymaga minimum Radeona R9 290X, bądź GeForce GTX 980. W naszym miejscu testowym notowaliśmy na nich ok. 39-49 kl./s. Jednak pełnię komfortu zaznamy, albo kupując super drogiego GeForce GTX Titana X, albo na konfiguracjach multiGPU. Ta gra nieco lepiej, niż Crysis 3 spożytkowała więcej pamięci operacyjnej na Radeonach. Sporo lepsze wyniki odnotowaliśmy w rozdzielczości 3840x2160, gdzie w akceleratorach Radeon R9 290X 8 GB CF były wyraźnie mniejsze spadki wydajności, aniżeli na Radeonach R9 290X 4 GB CF.

Metro: Last Light

Metro: Last Light
2560x1440 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) 77
64
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) 76
65
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) 75
60
GeForce GTX Titan X 12GB (1000/1750) 58
50
GeForce GTX 980 4GB (1127/1750) 45
39
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) 41
36
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 40
35
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) 40
35
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro: Last Light
3840x2160 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

Sapphire R9 290X 8GB CF (1000/1250) 37
31
Zotac GTX 970 4GB SLI (1050/1750) 35
30
Asus+Sapphire R9 290X 4GB CF (1000/1250) 35
28
Zotac GTX 970 4GB (1050/1750) 19
16
Sapphire R9 290X 8GB (1000/1250) 18
16
Asus R9 290X 4GB (1000/1250) 17
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro: Last Light także lepiej działał na Radeonach z podwojoną ilością pamięci RAM. Jednak różnice dostrzeżemy tylko w przypadku CrossFire. Na pojedynczych układach w zasadzie wydajność stoi na tym samym poziomie. Dobre wyniki zbiera konfiguracja z dwoma GeForce GTX 970.