Karty graficzne

Metro: Last Light, Tomb Raider, Thief

Metro: Last Light

Metro: Last Light
1920x1080 - Najwyższe, SSAA x2, AF x16

Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 79
69
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 75
67
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 69
60
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 67
58
Sapphire R9 290X 8GB Vapor-X (1030/1375) 66
57
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 66
57
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 61
51
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 54
41
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro: Last Light
2560x1600 - Najwyższe, SSAA X2, AF x16

Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 42
35
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 40
35
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 37
32
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 36
31
Sapphire R9 290X 8GB Vapor-X (1030/1375) 34
30
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 34
30
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 33
29
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 28
23
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

W trybie Full HD bohater artykułu pozwalał nam na bezproblemowe granie bez nieprzyjemnych przycięć obrazu. Podniesienie poprzeczki i przejście do trybu 2560x1600 sprawiło, że praktycznie ciężko się przechodzi przez kolejne misje. A na pewno w momentach ostrej wymiany ognia z wrogiem.

Tomb Raider

Tomb Raider

Tomb Raider
1920x1080, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 70
56
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 66
54
Sapphire R9 290X 8GB Vapor-X (1030/1375) 64
54
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 63
53
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 61
48
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 60
50
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 59
46
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 44
33
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Tomb Raider
2560x1600, Najwyższe, TressFX, FXAA, AF x16

Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 42
33
Sapphire R9 290X 8GB Vapor-X (1030/1375) 40
33
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 40
33
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 40
31
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 37
30
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 35
27
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 34
26
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 27
19
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Zbliżone wnioski, jak w poprzednim teście. Tryb Full HD jest naprawdę płynny, zaś uruchomienie gry w rozdzielczości 2560x1600 sprawia, że w niektórych momentach brakuje płynności obrazu.

Thief

Thief
1920x1080 - Najwyższe, FXAA, AF x16

Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 113
83
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 103
82
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 98
72
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 95
70
Sapphire R9 290X 8GB Vapor-X (1030/1375) 94
78
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 90
76
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 87
68
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 74
54
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Thief
2560x1600 - Najwyższe, FXAA, AF x16

Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 65
51
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 60
47
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 57
41
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 55
40
Sapphire R9 290X 8GB Vapor-X (1030/1375) 52
42
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 50
41
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 48
39
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 42
30
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Pozostaje jeszcze ocena wydajności w najnowszej odsłonie gry Thief. Niższa rozdzielczość nie stanowi absolutnie żadnego wyzwania. Uruchomienie bardziej wymagającego trybu sprawia, że liczba kl./s spada prawie o połowę. Mimo wszystko przy ok. 50 kl./s można całkiem przyjemnie przechodzić kolejne etapy gry.