Gry

Platforma testowa:


  • AMD Phenom Quad-Core 9500 2200MHz, 2MB L2
  • MSI K9A2 Platinum rev1 (AMD 790FX) CrossFireX sAM2+ (bios v1.33beta)
  • Coolermaster Hyper TX2 sAM2
  • Kingston HyperX DDR2-1066 2x1GB CL 5-5-5-18 CMD 2T unganged mode
  • Seagate 250GB 7200.10 ST3250410AS 16MBcache NCQ
  • Chieftec CH-03-PA
  • Chieftec CFT-620-A12S

Sterowniki, system operacyjny i  narzędzia:

  • Windows XP Pro PL SP2
  • Windows Vista Home Premium PL
  • DirectX November'07 update
  • AMD: AMD X2 driver 1.3.2.0.53 - WinXP
  • nVidia: ForceWare 169.28 whql- WinXP / VISTA
  • nVidia: ForceWare 169.32 beta - WinXP / VISTA - GF8800GS
  • nVidia: ForceWare 174.16 beta - WinXP / VISTA - GF9600GT
  • ATI: Catalyst 8.2 (8.53.0) - WinXP / VISTA
  • FRAPS 2.9.4
  • Everest v4.20.1285
  • 3dmark'06 v1.1.0
  • ATiTool 0.27b4
  • GPU-Z 0.1.7
  • RivaTuner 2.07


Karty użyte do testu:

  • Gigabyte GeForce 8800GTS (650/1625/1950) 512MB
  • Galaxy GeForce 8800GT (602/1512/1800) 512MB
  • XFX GeForce 8800GT (602/1512/1404) 256MB
  • Zotac 9600GT (725/1750/2000) 512MB
  • Gigabyte 9600GT (650/1625/1800) 512MB
  • Gainward 8800GS (576/1438/1697) 384MB
  • Palit 8600GTS (675/1458/2016) 512MB
  • Gainward 8600GTS (675/1458/2016) 256MB
  • Galaxy 8600GE (594/1296/1998) 256MB
  • Galaxy 8600GT (594/1296/1404) 256MB
  • Gainward 8600GT GLH (621/1458/1800) 256MB
  • Gigabyte 8500GT TF (600/1550/1404) 256MB
  • PowerColor HD3870X2 GDDR3 (825/1800) 1GB
  • Sapphire Radeon HD3870 GDDR4 (780/2250) 512MB
  • ASUS Radeon HD3850 GDDR3 (668/1650) 512MB / HM 1GB
  • HiS Radeon HD3850 GDDR3 (668/1650) 256MB
  • Sapphire HD3650 GDDR3 (725/1600) 512MB
  • ASUS HD3650 GDDR3 (725/1600) 256MB


Przebieg testu:

  • Gra w wersji PL, patch do wersji 1.2

Po wielogodzinnych pomiarach próbnych UT3 Benchmarkiem stwierdziłem, iż nie jestem w stanie przy jego pomocy poprawnie sklasyfikować kart w tej grze. Przy 3-5 prób rozrzut wyników był zbyt duży (nawet powyżej 10-15fps!). Spowodowane jest to losowym charakterem każdego z przejść. Pomiarów wydajności dokonałem więc frapsem podczas odtwarzania wcześniej nagranego dema. Pozwoliło to na uzyskanie powtarzalnych wyników wydajności, i poprawne sklasyfikowanie naszych testowanych kart.

UT3 Benchmark - ciekawe narzędzie, ale mało przydatne do bardziej rzetelnego testowania

Dema można nagrać przy pomocy wbudowanej konsoli, którą przywołać możemy, nie jak to zwykle bywało za pomocą tyldy (~), a klawisza (F10).

Przykładowe funkcje:

  • demorec [nazwa] - nagranie dema
  • demostop [nazwa] - zatrzymanie nagrywania/odtwarzania dema
  • demoplay [nazwa] - odtworzenie wcześniej stworzonego dema
  • stat fps - wyświetlanie ilości klatek na sekundę
  • stat net -wyświetlanie statystyk sieciowych
  • fov [liczba] - zmiana kąta widzenia
  • behindview 0 - widok FPP
  • behindview 1 - widok TPP (zza pleców)
  • sshot - wykonanie screenshota z aktualnego obrazu w formacie "bmp"
  • say [wiadomość]; teamsay [wiadomość] - wysyłanie wiadomości do wszystkich lub własnego teamu
  • flush - czyszczenie pamięci cache
  • exit - wyjście z gry

    oraz wiele wiele innych...