Gry

Testy: rozdzielczość 1280x1024 + AntyAliasing x4

Wbrew pozorom, oraz nieoficjalnym informacjom, jakoby wygładzanie krawędzi nie działało pod systemem WindowsXP (tryb DX9c) przedstawiam poniższe zrzuty. Wygładzanie działa poprawnie co widać chociażby po krawędziach belek wspierających dach budowli o aparycji świątyni z kraju kwitnącej wiśni.

wygładzanie krawędzi x0 wygładzanie krawędzi x4

Testy wydajności, ze względu na karty ATI/AMD, przeprowadziłem jednak pod systemem Vista. Tu także jest mały problem z AA, jednak do obejścia przy pomocy sterowników i trybu wide-tent. Pomimo aż 8próbek jakich karta używa do wygładzenia krawędzi obiektów, AA jest tu nieco gorszej jakości od tego uzyskanego na kartach konkurencyjnej nvidii. W momencie pisania tego tekstu pojawiły się nowe sterowniki dla kart ATI usprawniające antyaliasing w tej grze, także pod systemem XP.

W związku z zastosowaniem trybu wide-tent, Radeony niewiele tracą po uaktywnieniu AA. GeForce'y już kilka klatek, jednak tak naprawdę antyaliasing jest tu lepszej jakości. Duże spadki notują karty z małą ilością pamięci - 256MB wersja 8800GT oraz 384MB GeForce 8800GS.

Ustawienia wysokie pozwalają rozwinąć skrzydła dwuprocesorowej konstrukcji HD3870X2. Widać także większą procentowo stratę (do 30%) wydajności GeForce serii 8. Porównanie do ATI używającym innego trybu AA nie jest jednak do końca sprawiedliwe. Ot taka ciekawostka, warta obejrzenia.