Składamy PC o wydajności PS5 i sprawdzamy jak radzi sobie w 4K UHD
Konsole do gier

Składamy PC o wydajności PS5 i sprawdzamy jak radzi sobie w 4K UHD

z dnia
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
81 komentarzy Dyskutuj z nami

Czy podzespoły PlayStation 5 zapewnią 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K UHD? Złożyliśmy PC o wydajności zbliżonej do konsoli PS5 i sprawdziliśmy jak radzi sobie w wysokich rozdzielczościach!

Nie da się ukryć, że nawet najbardziej zażarci PCMASTERRACE śledzą z uwagą doniesienia dotyczące premiery konsoli PlayStation 5. Wieść gminna niesie, że PS5 ma pozwalać na rozgrywkę w rozdzielczości 4K UHD w 60 klatkach na sekundę, jak i Full HD w 120 klatkach na sekundę. Wspomina się nawet o obsłudze rozdzielczości 8K, ale to już zdecydowanie mowa o filmach, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie próbował uruchamiać gier w tak kolosalnej rozdzielczości na podzespołach PS5.

Jaki będzie koszt konsoli PS5? Mówi się o całkiem sporej (jak na konsole) kwocie, jednak równocześnie pojawiły się plotki o dwóch wersjach PS5 - podobnie jak było to w przypadku PS4 i PS4 Pro.

PC o mocy PlayStation 5. Czy da radę w 4K 60 fps?

A w zasadzie, jakie są to podzespoły? Coś na ten temat już wiadomo - informacje nie są potwierdzone, ani specjalnie szczegółowe, ale wystarczyły, by zbudować komputer o możliwościach obliczeniowych zbliżonych do PS5 i sprawdzeniu, czy umożliwi on rozgrywkę w rozdzielczości 4K UHD i 60 klatkach na sekundę.

Szkic wersji deweloperskiej PS5

 

Co we wnetrzu PS5 piszczy?

  • Ośmiordzeniowy/szesnastowkątkowy procesor AMD Zen 2 - to ogromny skok jakościowy i wydajnościowy w porównaniu do procesora stosowanego w PS4 i Xbox One X. Te ostatnie korzystały z energooszczędnych rdzeni Jaguar, co powodowało między innymi problemy z uzyskaniem przez konsole wysokiej liczby klatek na sekundę
     
  • Układ graficzny AMD Radeon Navi z 36 blokami CU - czyli dokładnie tyle ile ma do zaoferowania Radeon RX 5700 (bez XT)
     
  • Szybki SSD PCIe - pecetowi gracze wiedzą doskonale, że zastosowanie SSD PCIe w stosunku do SSD SATA... nie przynosi spektakularnych wyników jeśli chodzi o szybkość ładowania i działania gier. Jeśli jednak (co oczywiście nastąpi) konsolowe gry zostaną zoptymalizowane pod kątem możliwości nośników PCIe możemy się spodziewać znacznego przyśpieszenia. Ten aspekt pominęliśmy w naszych testach, skupiając się wyłącznie na wydajności w grach.
     

Wersja deweloperska PS5 przyłapana na zdjęciu

Dlaczego nie można zbudować PC o DOKŁADNIE takiej samej wydajności jak PS5?

  • Konsole korzystają z układów specjalnie dla nich opracowanych - ten z PS5 są oczywiście oparte na Zen2 i Navi, ale nie mają swoich odpowiedników wśród desktopowych podzespołów
  • Nawet jeśli stworzymy PC o zbliżonej mocy obliczeniowej CPU i GPU, gry na takim pececie i tak nie będą działać tak samo jak na konsoli - konsolowe wersje gier są specjalnie optymalizowane pod jedną lub dwie konfiguracje sprzętowe, a ich ustawienia są dobierane tak, by zapewnić odpowiednią płynność działania

Reasumując: nawet jeśli udałoby się zainstalować Windows na PS5, to gry i tak nie działałyby tak szybko jak w wersji konsolowej. Test ten ma więc wymiar ciekawostki, jednak może nam powiedzieć co nieco o możliwościach Playstation 5.

Playstation 5 - specyfikacja w porównaniu do PS4 i PS4 Pro

  Nasz PC o konfiguracji zbliżonej do PS5 PlayStation 5* PlayStation 4 Pro PlayStation 4
Litografia 7-nm 7-nm Flute SoC 16-nm Jaguar SoC 28-nm Jaguar SoC
CPU 6C/12T Zen2 @3,6-4,2 GHz 8C/16T Zen2 @3,5 GHz 8C/8T Jaguar @2,13 GHz 8C/8T Jaguar @1,6 GHz
GPU Navi 36 RDNA CU @1,75 GHz Boost Navi 36 RDNA2 CU @2 GHz Polaris/Vega 36 GCN4 CU @911 MHz 18 GCN2 CU @800 MHz
VRAM 8 GB GDDR6 @448 GB/s 16 GDDR6 @448 GB/s 8 GB GDDR5 @ 218 GB/s 8 GB GDDR5 @176 GB/s
*specyfikacja nieoficjalna        

Dlaczego wybraliśmy takie, a nie inne podzespoły?

  • PS5 ma mieć na pokładzie 8 rdzeniowy/16 wątkowy procesor Ryzen oparty na Zen 2. Z pewnością jednak TDP takiego układu będzie znacznie niższe od desktopowych odpowiedników. Zamiast więc bawić się obniżanie możliwości ośmiordzeniowych procesorów Ryzen 7 zastosowaliśmy po prostu Ryzen 5 3600 - o mniejszej ilości rdzeni i pamięci podręcznej, ale wyżej taktowanego.
  • Radeon RX 5700 ma dokładnie taką liczbę bloków CU jak układ zastosowany w PS5. Oczywiście tu również dochodzi kwestia TDP, więc czysta moc obliczeniowa może być bardziej zbliżona do Radeona RX 5600 XT, który jednak ma znacznie mniej pamięci VRAM (6 GB). Stąd też wybór 8-gigabajtowego RX 5700 (bez XT), którego dodatkowo przepustowość pamięci zgadza się z nieoficjalnymi doniesieniami o PS5.

Na pokładzie naszej wersji deweloperskiej PS5 wylądował więc procesor AMD Ryzen 5 3600, karta graficzna ASUS TUF Radeon RX 5700 Gaming OC oraz 16 GB pamięci RAM 3600 MHz. Podstawą naszej "PS5" była płyta ASUS ROG STRIX X570-E Gaming.

Render wersji deweloperskiej PS5

Testy wydajnościowe w rozdzielczości 4K UHD (cel 60 fps) i FHD (cel 120 fps)

Zobaczmy jak nasza "deweloperska wersja PS5" radzi sobie z rozdzielczością 4K UHD (3840 x 2160)  i FHD (1920 x 1080)! Zwracamy uwagę, że zrezygnowaliśmy z ustawień maksymalnych ("Najwyższe" w przypadku SOTR i "Ultra" w przypadku Borderlands 3).

Borderlands 3 - 3840 x 2160
[kl./s.] DX12

niskie 66
50
średnie 56
42
wysokie 36
31
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Borderlands 3 - 1920 x 1080
[kl./s.] DX12

średnie 138
79
wysokie 99
67
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Aby zapewnić sobie średnio 60 klatek na sekundę w rozdzielczości UHD trzeba obniżyć ustawienia to średnio-niskich, natomiast do 120 klatek w FHD wystarczy nieco zejść z ustawień wysokich do średnich.

Osobną kwestią w Borderlands 3 są framedropy, które potrafią solidnie obniżyć minimalną liczbę klatek na sekundę, ale to chyba nic, z czym nie potrafiono by sobie poradzić za pomocą odrobiny optymalizacji.

Shadow Of The Tomb Raider - 3840 x 2160
[kl./s.] DX12, TAA

niskie 65
55
średnie 50
42
wysokie 48
41
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Shadow Of The Tomb Raider - 1920 x 1080
[kl./s.] DX12, TAA

wysokie 128
100
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Silnik Shadow Of The Tomb Raider to zupełnie inna klasa niż Borderlands 3, ale generalnie sytuacja jest podobna - aby zapewnić sobie 60 klatek na sekundę w UHD potrzeba zejść do ustawień niskich, ale już ustawienia wysokie pozwalają na wyciśnięcie średnio ponad 120 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD. Dodatkowo nie ma tu problemu z chwilowymi spadkami wydajności, więc minimalny framerate jest znacznie wyższy.

Technologie które mogą przyśpieszyć działanie gier na konsolach (niezależnie od optymalizacji)

Karta klasy Radeona RX 5700 nie jest przeznaczona do rozgrywki w 4K UHD, a już na pewno nie w przypadku bardzo wymagających gier. Można jednak śmiało założyć, że deweloperzy gier na PS5 użyją wszelkich technologicznych sztuczek udostępnionych przez AMD. Jedną z takich technologii jest Radeon Boost, wprowadzony razem ze sterownikami Adrenaline 2020.

Radeon Boost to dynamiczne zmniejszanie rozdzielczości i skalowanie w czasie gry, które oczywiście ma nam przynieść szybsze działanie (większą liczbę klatek na sekundę). Działanie Radeon Boost jednak znacząco różni się choćby od NVIDIA DLSS, bowiem rozdzielczość zmienia się podczas ruchu, gdy nie zwracamy już takiej uwagi na detale. Sprytne, prawda? Dodając do tego niedoskonałości ekranów LCD, które podczas ruchu potrafią generować mniej lub bardziej widoczny ghosting, zmiana rozdzielczości podczas ruchu powinna być jeszcze mniej widoczna.

Ustawienia Radeon Boost

Ze skalowaniem rozdzielczości mieliśmy już do czynienia w poprzedniej generacji konsol pod postacią skalowania szachownicowego. Powodowuje to czasem wyświetlanie na ekranie (zwykle mało widocznych) artefaktów, ale to naprawdę niska cena za możliwość rozgrywki w 4K UHD na sprzęcie, który można kupić naprawdę tanio. A że nie jest to "prawdziwe" 4K UHD? Kowalskiego rozpartego na kanapie z padem w ręku, prawdopodobnie mało to obchodzi.

Przyśpieszenie dzięki Radeon Boost zależne jest od konkretnej gry - przykładowo w Shadow Of The Tomb Raider sięga 10%, ale już w Overwatchu aż 38% (wedle danych AMD) - jest więc o co walczyć.

4K UHD na PS5 w 60 klatkach na sekundę w zasięgu ręki?

Wydaje się, że Playstation 5 nie będzie mieć żadnych problemów z uzyskaniem 120 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD. Nieco gorzej sytuacja wygląda w przypadku rozdzielczości UHD i 60 klatek na sekundę - nasza testowa maszyna pozwalała na uzyskanie takiej wydajności po obniżeniu detali do niskich.

Jeśli jednak dodamy do tego optymalizację pod konkretne podzespoły PS5 plus ewentualne sztuczki w rodzaju Radeon Boost, to doniesienia o wydajności PS5 wydają się pewne. Przecież nikt nie mówił o 60 klatkach na sekundę w UHD przy najwyższych ustawieniach? Jak na razie gier obsługujących Radeon Boost nie jest dużo, ale zakładamy, że twórcy gier na PS5 na pewno nie pozwolą tej technologii leżeć odłogiem.

Wedle zapowiedzi nowe konsole obsługiwać będą również ray-tracing - oczywiście Radeony Navi nie posiadają sprzętowego rozwiązania do wspierania tej technologii (jak rdzenie RT w kartach NVIDIA Turing RTX), ale wiadomo już, że można to rozwiązać inaczej - jak to pokazali choćby twórcy World Of Tanks. A że efekty nie są tak widoczne jak w przypadku DXR... cóż... Jest ray-tracing? Jest. To co narzekacie?

 

Może Cię również zainteresować:

Komentarze

81
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Mar3k
    Benchmark schodzi na psy albo zrobił się portalem rozrywkowym jak ten artykuł. Jak można porównywać PC z niewydaną konsolą o zamkniętej architekturze i niepotwierdzoną specyfikacją, pozbawioną systemu operacyjnego i wielu innych czynników które na PC nie pozwalają wykorzystać pełnego potencjału. Modularna/otwarta budowa PC z komponentów różnych producentów o różnej architekturze a wszystko uruchamiane w tle jako proces systemu operacyjnego który sam w sobie zabiera cenne zasoby i to nie małe, nie pozwala wykorzystać pełnej mocy i zoptymalizować gry jak na sprzęcie o zamkniętej architekturze.

    Porównanie jak w tym artykule jest bezsensu i tylko podżega fan-bojów konsol kontra PCMR do kolejnej shit wojny bo innego sensu w tym nie widzę, a może jest inny?
    20
  • avatar
    CrisPL
    Czyli w konsolach bez zmian detale graficzne ściągnięte do minimum, żeby 4K było. Tak jak PS4 byle FHD było.
    13
  • avatar
    dr Cox
    Jezu, panie Autor... Weź to lepiej szybko skasuj. Co to niby ma być? "włożyliśmy 6/12, bo tak nam się wydaje, że o tyle będzie mniejsza wydajność..."
    "PS5 ma mieć na pokładzie 8 rdzeniowy/16 wątkowy procesor Ryzen oparty na Zen 2. Z pewnością jednak TDP takiego układu będzie znacznie niższe od desktopowych odpowiedników" - pewnie dlatego już w xbox x wiadomo, że będzie wielgachny wiatrak, tak samo w ps5 ma być drogi układ chłodzenia. Bez wątpienia do chłodzenia 25wat.
    Jak chcecie cokolwiek wiarygodnego osiągnąć, to najpierw porównajcie gry na xboxone/ps4 z grami na pc. Konkretnie, na jakich układach w pc gra pójdzie podobnie, jak na konsoli. Kilka/naście gier, średnia jaki procesor i układ graficzny będzie działał jak ps4 i wtedy będziecie wiedzieć, jaki narzut na sprzęt daje system i "optymalizacja" na tysiące różnych konfiguracji na pc. I zapewniam, że nie jest mały. Jaguary to przecież dziś w komputerze to co najwyżej do biura/oglądnięcia filmu.
    No i kwestia pamięci. W xbox x wiadomo już, że będzie to GDDR6. Do tego SSD prawie napewno nie będzie traktowany jak zwykły magazyn pamięci, jak w pc (co radośnie oznajmiłeś, Autorze "pecetowi gracze wiedzą doskonale, że zastosowanie SSD PCIe w stosunku do SSD SATA... nie przynosi spektakularnych wyników jeśli chodzi o szybkość ładowania i działania gier") a można było sobie zadać chociaż minimalny trud i zobaczyć dawny już pokaz możliwości szybkiego ssd w teście Spidermana na ps5 i posłuchać, dlaczego był taki szybki. Prawdopodobnie zostanie wykorzystany też jako pamięć wirtualna.
    Reasumując - test/artykuł zupełnie z dupy i niestety obnażający nieprofesjonalne podejście Autora.
    Tak przy okazji, w xbox x ma być RDNA2. Ciekawe, do czego to teraz porównać. Pewnie zgodnie z "logiką "testu"" do jakiejś integry od AMD.
  • avatar
    Radical
    Obstawiam że nowe konsole w najnowszych grach nie będą celować w 60fps tylko tradycyjnie w 30. Nie wiem czym to dokładnie jest spowodowane ale 30fps na konsoli jest jak najbardziej grywalne choć oczywiście widać różnice między 60. Na pc natomiast 30 klatek w części gier jest ok a w części zupełnie niegrywalne. Nie wiem czy chodzi o zastosowanie jakiegoś motion blur czy czegoś innego ale mam leciwego już peceta oraz konsole. Przykładowo taki Assasins Creed Origins i Hitman 2 były dla mnie niegrywalne na PC bo nie trzymały 60 fps, a 30 wydawało mi się strasznie niekomfortowe. Nie miałem natomiast problemu aby przejść obydwie te gry na ps4 bez kręcenia nosem w 30 klatkach.
  • avatar
    januszb
    Z grami na konsole jest jak z iOS-em i Apple. Iphony to slabsze maszyny od flagowcow innych firm - ale optymalizacja systemu i aplikacji tylko na jedna platforme daje bardzo duzo i temu nikt nie zaprzeczy. Wiec gra stworzona stricte pod dana konsole sama optymalizacją powoduje, ze analogiczna maszyna PC-towa musialaby byc kilkadziesiat % wydajniejsza, zeby sobie z ta gra poradzic tak jak konsola. A nikt na PC nie da rady tak mocno zoptymalizowac gry ze wzgledu na roznorodnosc komponentow. PCty sa mocniejsze od konsol ale jest to metoda „na brutala”.
    Wszystko sie tak naprawde sprowadza do tego kto co lubi. Jesli ktos lubi pada, telewizor i kanape to granie na PC nigdy go nie przekona. Jesli ktos lubi myszke, klawiature a czesto siedzi przed kompem to woli PC. Nie ma sie co rozwodzic na wyzszoscia jednych czy drugich urzadzen - kazdy bierze to co mu pasuje. Nie ma lepszych/gorszych. A skutkiem ubocznym tego wyboru jest jakosc grafiki - choc akurat nie ona swiadczy o tym, czy gra nas wciagnie na dlugie godziny.
  • avatar
    IksKwadrat
    Robicie porównanie do PS5 a zamiast procka 8/16 dajecie 6 rdzeniowca. Cały test jest przez to kompletnie niemiarodajny
  • avatar
    Szymon1998
    a moze poprostu gry pod konsole są inaczej optymalizowanie niz gry pc'towe
  • avatar
    Marucins
    Zastanawiam się, czy oni specjalnie robią takie wielkie pudła, aby później wydawać wersje slime, lite, itd?
  • avatar
    satek
    Czy RX5700 ma architekturę RDNA2?
  • avatar
    Spidergisz
    Całe te wypociny nie warte funta kłaków. Sam Windows na którym jest zeobiony test zasysa tyle zasobów że nie ma tu mowy o porównaniu. Mowimy tu o architekturze stworzonej z konkretnym środowiskiem. To jak testowanie na iphonie z androidem czy da radę wysłać sms. Stek bzdur i nabijanie odsłon.
  • avatar
    wolak
    Po pierwsze procek 8/16 będzie szybszy od 6/12 bo gry będą optymalizowane właśnie na 8/16 a nie 6/12 rdzen-ióf , pod drugie żaden PC nie korzysta z RAM GDDR6, pamiętajmy że ma jeszcze działać Ray-tracing. Porównanie bez sensu nie mamy danych co do przepustowości szyny: procek-ram-GPU , to tak jak by porównywać tablet na ARM z tyloma rdzeniami co pecet i tyle samo ram-u i podobną grafiką
    Lepiej zróbcie porównanie takie: PECET vs PS4 i zobaczcie jaka będzie różnica czy na PC będą chodzić te same gry co na PS4
    Różnica możne pokazać różnicę miedzy podobnymi konfiguracjami PC vs PS5
    Pozdrawiam: wolak
  • avatar
    gameforever
    tego typu porównania nigdy nie mają większego sensu, bo konsola to zamknięta specyfikacja bez windowsa, bez pełnych błędów sterowników, bez miliona różnych konfiguracji sprzętowych. Producent zawsze więcej wyciśnie z jednej konkretnej specyfikacji niż z miliona różnych. W dalekiej przeszłości ktoś pisał, że PSX jest na wydajności Pentiuma 133MHz :D łatwo sobie wyobrazić co taki Tekken 3 zrobiłby z peceta z takim prockiem, a jednak Namco dało radę taką bijatykę na taką prostą maszynkę wydać, na piecach w tych czasam mieliśmy FX Fighter, który wyglądał masakrycznie
  • avatar
    rafals17
    od kiedy to Radeon 5700 jest w archi RDNA2 ?!
  • avatar
    Konto usunięte
    4K konsole nowe obsłużą bez problemu,przecież nie zrobili nową generację dla FHD i 120fps.
  • avatar
    MokryN
    Pojęcia nie mam po co to 4k. Macie telewizory 120 cali i siedzicie przed tym telewizorem w odległości metra?
  • avatar
    myszka91
    Jeszcze ciekawy czy na PS7 w końcu będzie tak ostrość jak na PC-tach:

    https://www.youtube.com/watch?v=Lk7cv53TEEw

    https://www.youtube.com/watch?v=5mimGHTcTdw

    https://www.youtube.com/watch?v=bKSZ2pSMjFw
  • avatar
    endogie
    No i co to udowadnia, że gry są robione konkretnie pod sprzęt, który się tam znajduje bo to prawda, ponieważ zawsze tak było? A no to, że jest to zabieg, który pozwala na długie lata jednej generacji konsoli utrzymać płynność gier na no powiedzmy zadowalającym poziomie ( choć dla mnie to mało ). Żeby właśnie we wszystkie gry dało się grać przez długie lata bez ingerencji ( jak to się ma w przypadku PC ) w bebechy. Dlatego rynek PC jest taki jaki jest bo nikt się nie wysili, żeby zrobić grę typowo na sprzęt, który jest w danej chwili na rynku. Crytek pokazał w 2007 roku co może zdziałać studio jeśli grę się zrobi od podstaw na platformę PC. Wyobrazić sobie można jakby to wyglądało dziś gdyby ktoś zrobił grę typowo na PC. To przepaść była by jeszcze wiekszą niż jest na obecną chwilę nawet patrząc na porty z konsol na PC. Ciekawe jakie argumenty będą miały osoby broniące dalej swoich przekonań względem konsoli? Bo tak: Cena konsoli będzie duża, czyli tanio już nie będzie. Do tego TV z HDR. Bez komentarza. I niech mi ktoś powie, że sumując te dwie rzeczy do kupy nie będę miał dobrego PC który rozjeżdża ten zestaw. "Reasumując: nawet jeśli udałoby się zainstalować Windows na PS5, to gry i tak nie działałyby tak szybko jak w wersji konsolowej" Tylko w przypadku exów których jest jak na lekarstwo. Tak to prawda. Mając jako dowód możliwości PS4 wszystkie gry multi platformowe chodzą najgorzej na PS4, a apogeum osiągnęła gra Control ( 16 - 20 FPS - beza komentarza ). #PCMASTERRACE...nie lubię tego hashtag`a, ale z której strony by nie popatrzeć to właśnie tak jest.
    -1
  • avatar
    Erikson83
    Przecież to jest pewne że taka konfiguracja nie uciągnie 4k. Ciekawe czy xbox da rade? Zakładam że dużo podciągną optymalizacją i cięciem gdzieniegdzie detali lub może rozdzielczością dynamiczną...
    -1
  • avatar
    Erikson83
    Swoją drogą jak ps5 będzie tak wyglądać to poraszka straszna. Wygląda jak stary magnetowid vhs sprzed 20 lat...
    -1
  • avatar
    szymcio30
    Niestety Radeon Boost przynosi fatalną stratę jakości obrazu więc wątpię czy z tego skorzystają. Reasumując artykuł ciekawostka, ale wszystko się okaże gdy pojawi się PS5 i PS5 Pro. Na razie to wróżenie z fusów
    -1
  • avatar
    Chiny_X
    "Nawet jeśli stworzymy PC o zbliżonej mocy obliczeniowej CPU i GPU, gry na takim pececie i tak nie będą działać tak samo jak na konsoli"
    I to jest prawdziwy przykład na to jak wydajność komputerów PC jest tłamszona. Jeżeli działa na konsoli w takiej, a nie innej konfiguracji to na kompie też powinno.
    -1
  • avatar
    nilhus
    Czytam te wasze komentarze i się bardziej nimi załamuję niż tym artykułem.
    Jakieś wypociny o tym że nie tak a inaczej powinno się ten test robić. Tylko czemu prawie nikt nie pomyśli że ten test nie ma opcji być w pełni miarodajny i redakcja robi co może bo
    1. Nie mamy pojęcia o faktycznej konfiguracji i wydajności konsol póki ich nie ma.
    2. Jak wejdą nowe tytuły robione z myślą o nowych konsolach to dopiero się okaże na ile producenci gier chcą dać nam możliwość płynnej gry w 4K a na ile chcą nawciskać większe wymagania.
    3. Porównanie PC do konsol pomimo różnic jakie będą w optymalizacji to jedyne co można aktualnie zrobić bo chwilowo i tak możemy jedynie spekulować.
    -3
  • avatar
    Kafaros11
    Tylko niekompetenti ludzie robią takie testy, szczerze to sobie je możecie włożyć między 4 litery...
    Skąd macie cenę ps5? Jak wyżej z 4 liter. W ogóle porównywać konsolę do pc to idiotyczny pomysł.
    -5
  • avatar
    piotreeeek
    "Radeon RX 5700 ma dokładnie taką liczbę bloków CU jak układ zastosowany w PS5"
    Ale zaraz, zaraz, przecież PS5 według najświeższych fapowanek fanbojków ma mieć 14teraklopsów mocy, a tu tylko RX5700?
    Chyba fanbojki zobaczą 14teraklopsów w PS5 jak świnia niebo buahahahaahahahahahaha
    Gdzie jest PSXmałpiszon żeby skomentować te rewelacje? :D
    -5
  • avatar
    blebleble
    "A że efekty nie są tak widoczne jak w przypadku DXR... cóż... Jest ray-tracing? Jest. To co narzekacie?"

    I pewnie tak to będzie wyglądać na konsolach.

    hue hue hue hue :D
    -8
  • avatar
    lynx_77
    Autorzy najwyraźniej chcieli odwzorować osiągi PC z tego filmu https://youtu.be/ob6EvGhOS_o
    Dodam że w tej grze i na tym sprzęcie możliwe jest granie w trybie HDR co wygląda cudownie jednak póki co nie da się tego nagrać domowymi metodami.