Oprogramowanie

GPU Test 2: New Calico

Jak wiadomo, bez wątków "kosmicznych" 3dmark straciłby sporo swojego "uroku". Tak było i w poprzednich odsłonach: 3dmark'03, gdzie towarzyszyliśmy szwadronowi Alpha podczas walk na pokładzie, oraz w "Powrocie na Proxycon" na 3dmark'05/'06. Tym razem zaserwowano nam motyw "New Calico", którego akcja rozgrywa się w pobliżu bliżej nieokreślonej planety otoczonej pasem asteroid. Statki kosmiczne, "myśliwce", wybuchy termojądrowe prezentują się nader efektownie na tle otchłani bursztynowego "nieba". W odróżnieniu od poprzedniego testu GPU (Jane Nash), mamy tu do czynienia przede wszystkim z wykorzystaniem techniki Ray-Tracingu (tzw. śledzenie promieni), w skład którego wchodzą takie funkcje jak (true imposters and volumetric fog - określenie prawidłowej perspektywy oraz mgła wolumetryczna), czy mapowanie przemieszczeń w technice (Parallax Occlusion Mapping). Wszystkie obiekty poddawane obróbce w tej scenie znajdują się w ciągłym ruchu, przez co ilość obliczeń przy zastosowaniu ray-tracingu jest na prawdę bardzo duża. Warto przecież przypomnieć iż takiego rodzaju renderingu używa się  także w studiach filmowych przy generowaniu fotorealistycznych obrazów. Choć nie wykorzystuje się tu ray-tracingu aż tak intensywnie, efekt końcowy profilu Extreme prezentuje się na prawdę wyśmienicie.

statek "matka" w asyście myśliwców  zbliżający się do planety ...


piękna sceneria obłoku gazów i materii ...


na drodze najeźdźcom staje pas asteroidów, jest się przez co przedzierać ...



... nie przeszkadza to jednak w wysłaniu kilku "przyjacielskich" ładunków  termojądrowych na pobliską planetę ...


eskadra gwiezdnych myśliwców, w drodze, aby dopełnić dzieła zniszczenia ...