Oprogramowanie

c.d. Testy: Performance

przeczytasz w 1 min.

Jeżeli jesteśmy już przy testach Performance, przyjrzyjmy się, które zaawansowane opcje pozwolą odciążyć nieco GPU od morderczych obliczeń na jakie karty mogą liczyć w tym środowisku.





Jak widać niewielki wzrost uzyskamy głównie po wyłączeniu części odpowiadających za post-processing (dodatkowe przetwarzanie)  Motion Blur, oraz Steaks. Większy po wyłączeniu dla testu drugiego Anamorphic Flare, oraz pierwszego - symulacji fizyki przez GPU (GPU Simulations).

Zmniejszanie, czy też zwiększanie rozdzielczości (ilości) tekstur nie wpływa prawie wcale na wydajność. Tu sprawa wydaje się oczywista: stosunkowo niska rozdzielczość ekranu, wyłączone AA oraz Anisotrophic filtering.

Nieco większy wpływ na punktację będzie mieć operowanie jakością cieni. Tu rozrzut wyników zawiera się prawie w 600-et punktach.



Podobna sytuacja w przypadku zmiany "jakości" shaderów, z tym że różnice pomiędzy trybami Entry a Extreme zawierają się aż w 1000pkt.

Pamiętać należy, że po zmianie pojedynczej opcji wynik ogólny będzie niedostępny. Będziemy mieć zatem tylko dostęp do "wypunktowania" samej karty.

wyłączenie jednej zaawansowanej opcji (w tym przypadku GPU Simulations) dla danego presetu
powoduje "wyzerowanie" licznika w miejscu 3dmark Score