Oprogramowanie

Testy: ustawienia Entry

Na koniec wracamy do "źródeł", czyli do testów najmniej obciążających GPU, gdzie jak pamiętamy nieco więcej zależy od procesora centralnego. Karty uzyskujące ponad 10.000 pkt z zasady radzą sobie znakomicie w grach, przy podobnych ustawieniach. Wyjątkiem wciąż jest Crysis, dla którego rozdzielczość 1024x768 to obecnie górny, realny próg płynności przy zastosowaniu API DX10. Preset Entry to wyłączenie także kilku funkcji związanych z post-processingiem. Nie używane są tu więc: Motion Blur, GPU Simulations (fizyka symulowana przy pomocy GPU) oraz DOF (Depth of Field) - głębia ostrości.

Rozrzut wyników pomiędzy GPU Score, a wynikiem ogólnym to skutek zastosowanego przelicznika zależności pomiędzy trybami, oraz wpływu wyniku uzyskiwanego przez CPU.

Jedno jest pewne, Vantage pozwala bardziej wiarygodnie testować także najsłabsze obecnie karty dostępne na rynku, zgodne (bardziej chyba teoretycznie) z DirectX10. Sam pomysł z rozdzieleniem presetów dla poszczególnych segmentów kart wydaje się jak najbardziej trafiony.