Karty graficzne

Testy: STALKER - Cień Czarnobyla

Stalker - Ten swoisty "Role-playing" FPS, to gra pozwalająca dosyć wiarygodnie ocenić wydajność kart w środowisku DirectX 9c. Do komfortowej rozrywki wymaga jednak kart wyposażonych w minimum 512MB pamięci lokalnej. Szkoda jednak, że w silniku brak jest obsługi sprzętowego wygładzania krawędzi.

Testów dokonaliśmy przy pomocy funkcji demo_play wbudowanej w grę, na uprzednio przygotowanych demach map "Podziemia" oraz "Wysypisko". Gra "spatchowana" do wersji 1.0005.

    narzędzie testowe: wbudowane w konsolę (demo_play)

  • ustawienia: jakość bardzo wysoka
  • render: Pełne Dynamiczne Cienie (Dx9c)
  • ustawienia jakości (profil): maksymalne
  • szczegółowość tekstur: wysokie (80%)
  • filtrowanie anizotropowe: x16

W "podziemiach" dominuje GTX, karta zdecydowanie kładzie na łopatki pozostałe układy. Nasze testowane Radeony wykazują wydajność 320megabajtowego GTS'a. Radeon HD3870 prezentuje się identycznie co jego starszy i równie wydajny protoplasta - HD2900XT.

Demo "wysypisko" to obszar otwartego terenu, stąd wyniki przedstawiają się nieco inaczej. Karty ATI prezentują się tu znacznie lepiej, wyprzedzając 8800GTS 320MB.
Porównując wydajność kart segmentu "średniego" z segmentem mainstream widać jak na dłoni ogromną przepaść dzielącą te produkty.