Lost Planet to typowa, bardzo grywalna "konsolówka" przeniesiona żywcem z XBOX'a.

Jako, że najbardziej w komfortowej grze przeszkadzają, spowalniające rendering zaawansowane cienie, do testów ustanowiliśmy je na poziomie średnim (Medium), pozostałe opcje ustawiając jak w tabeli, czyli na High (wysokie)
ustawienia | DX9c | DX10 |
| HDR | High | High |
| Texture Filter | Anisotrophic-4x | Anisotrophic-4x |
| Texture Resolution | High | High |
| Model Quality | High | High |
| Shadow Quality | Medium | Medium |
| Shadow Resolution | Medium | Medium |
| Motion Blur Quality | Medium | Medium |
| Effect Resolution | High | High |
| Effect Quality | High | High |
| Effect Volume | High | High |
| Lightning Quality | High | High |
| Concurrent Operations | 2 | 2 |
| Concurrent Rendering | ON | ON |


Lost Planet to gra, która preferuje układy nvidia, co widać zresztą "gołym okiem". Nowe Radeony radzą sobie dosyć dobrze w tych niesprzyjających warunkach. Ustępują już jednak znacznie, w środowisku DX10, "okrojonemu" z pamięci GTS'owi.


Po uaktywnieniu AA, "kryzys" kart ATI pogłębia się nadal. Gdybyśmy kart tych nie porównywali do bezpośredniego konkurenta jakim jest 8800GT, wypadły by, mimo wszystko, dosyć przyzwoicie. W naszym przypadku jednak, HD3870 w konfrontacji z nową kartą nvidii, w tej grze, wypada nad wyraz blado.



